Hemma igen

Nu bestämde den inte alltför trevlige avdelningsläkaren att jag var tillräckligt bra för att bli utskriven men omedelbar verkan han hade även innan kommit med käcka uttalanden som att ”det är ett dyrt hotell” nu kände jag mig inte alls i skick att bli utskriven samt trodde inte alls att det var ett hotell, förutom då det faktum att inte höll ens nivån av ett sämre vandrarhem rent lokalmässigt så kan jag skilja på ett sjukhus och ett hotell.

Känner mig ganska knäckt efter både det för tidiga hemskickandet och hans extremt otrevliga bemötande. Ja det är ont om platser men ändå en stor fördel om man ser till att patienterna blir färdigbehandlade innan man slänger ut dem, finns risk att de ”studsar” annars och behöver mer vård än de annars skulle gjort, inte för att jag någonsin tänker återvända till den avdelningen så länge de hyr just de läkarna. Jädra ärkenötter. Jag har redan tillräckligt med dåliga erfarenheter av psykvården sedan innan och det här gjorde ju inte saken bättre. Tur att min nuvarande öppenvårdsläkare är så sympatisk, skicklig och insatt i NPF.

Måste få ordning på Försäkringskassan arbetsförmågan är för nuvarande noll och jag klarar mig helt enkelt inte på ett halvt sjukbidrag, känner mig allmänt uppgiven och att behöva ängslas hur jag ska ha råd att betala min del av mat, hyra och räkningar underlättar inte precis.

Kommentera

