Blev inget av det

Måste återvända till psykiatrin för att få mina mediciner utskrivna. Läkaren vi åkte till Eskilstuna visade sig vara ett nedlåtande rötägg som helst hade velat slänga mer mediciner på mig. Som vilken standardkass psykläkare som helst.
Han tyckte snabbt att jag var en allmänt jobbig typ som inte gick att prata med och inte förstod ett dyft.
Ungefär samma som jag tyckte om honom då.

Vi har fått tips av en kompis om en psykläkare här i Nyköping som ska vara både bra och kunnig inom området.
Hon har förresten min gamla psykläkare tydligen har hon blivit bättre mot henne nu! Efter att hon anmält henne två gånger och jag orkar inte hålla på och bråka på det sättet.

Träffat LSS-handläggare på Myndigheten. Ja det stod så på en papperslapp utanför med pil ”Myndigheten” som jag sa till hennne sen när jag påpekade att skyltningen inte var så upplysande ”liksom vadå ”Myndigheten Myndighet” eller?
Hon höll med om att det var dåligt skyltat.

Annars har jag haft semester nere i Skåne. Firat min Mammas 60-års dag samt jobbat extra som assistent åt Bror.

Tyvärr hann vi inte träffa Lillebror och Fästmön så mycket de var fullt upptagna.

Annat nytt är jag har nya glasögon, två par från Specsavers eftersom mina gamla gick i sönder.
Vilket kanske inte var helt fel då det visade sig att jag blivit något mer närsynt på bägge ögonen.

Skolan har börjat igen och ungarna är tillbaka efter sommarlovet. Själv registrerar jag böcker som vanligt, hjälper lärarna med datorproblem och annat tekniskt de kan behöva hjälp med.
Har även hjälpt till att uppdatera hemsidan lite. Nytt möte med OSA handläggaren och Försäkringskassan den 23/9 hoppas allt går väl.

2 responses to “Blev inget av det

  1. Skit och kompani! När det verkar ljusna och så åker du på en sådan bakstöt – FY för…
    Hoppas du kan få en bättre läkarkontakt åtminstone.
    Kram på dig min tös

  2. Kimberly, antar att du är sur/hyser agg mot mig pga att jag en gång nämnde autism i ett svar till en person. Du tycktes tolka detta som att jag ser ner på autism eller liknande och vill bara säga att så verkligen inte är fallet. Tvärtom. Håller just nu på med ett skitviktigt projekt som innefattar Asperger med b.la Hanna Fridén, hade varit intressant att prata mer med dig om detta och andra diagnoser. Mejla mig om du vill: metrocissi@gmail.com

Kommentera

