Livet går vidare

Ja alltså något ämne måste man ju ha och uppdatering blir lite tjatigt i längden. Orden kom tillbaka efter någon dag, vilket var en lätttnad. Alltid lättare att kunna prata även om jag ibland helst hade sluppit.
Jag har varit förkyld, lyssnat på Immanuel Brändemos mycket intressanta föreläsning. Jag rekommenderar den varmt.

Efteråt gick Syster och jag med Immanuel på Thai restaurang och hade väldigt trevligt.
Jag laddade för dagen typ från samma stund jag fick reda på han skulle komma till Nyköping och var därför extremt laddad och även väldigt nervös över att göra pannkaka av alltihop, men det gick mestadels bra.
När jag ett tag fick panik över att ha babblat iväg en massa och kände mig stressad över detta. Kunde jag gå iväg till närmsta badrum, bryta ihop en stund, samla ihop och göra ett nytt försök.
Immanuel är lika trevlig i verkligheten som på bloggen!

Nu är jag tillbaka på mitt OSA på skolan, det går riktigt bra även om det är slitsamt med alla människor och intryck.
Jag har fått gå ner till 75% för jag behöver en ledig dag mitt i veckan för att inte gå sönder.

Jag är uppskattad och accepterad på ett sätt som jag inte är van vid, jag är ovanligt pratsam mot jag brukar vara i blandat sällskap.

Jag kommenterar en hel del saker jag finner lite udda även om jag inte är säker på om folk förstår att jag verkligen undrar och inte försöker vara lustig.

Var på lasarettet idag för att förbereda för att göra något åt mina långa, rikliga smärtsamma menstruationer.
Det var en intressant förmiddag, vi träffade läkare, narkosläkare och diverse andra.
Det första som hände var att en sjuksköterska skulle ta EKG hon kollade mitt personnummer, knappade in det, kollade och dubbelkollade igen. Jag blev lite fundersam över det hela tills hon förklarade ”du går in bra, men du står som man!”

Jag vet inte riktigt hur det gick till och om det innebär att att Kvinnokliniken har något vajsing eller om det är något mer omfattande.

Först var jag mest road, sen tänkte jag en stund till och funderade på att om jag varit MTF hade jag antagligen inte tyckt det var så himla lustigt. Sen funderade jag på det en stund och kom fram till följande.

Om jag hade varit det hade jag kommit ganska långt. Kvinnligt namn, kvinnliga kroppsdelar samt kvinnligt personnummer (slutar på 06) så min reaktion hade nog helt berott på dagsformen.

4 responses to “Livet går vidare

  1. Förlåt en gammal tants bristande kunskap . vad är MTF?

  2. vegangeekgirl

    Ingen fara, Male to Female transsexuell.

  3. Aha. MMen det är jag ganska säker på att du inte är 🙂

  4. vegangeekgirl

    Jo det är jag också men OM jag hade varit det hade jag kanske inte tyckt att det var lika underhållande när jag stod som man när de knappade in mitt personnummer.

Kommentera

