När orden försvinner

Jag har ibland problem med Selektiv mutism, perioder när jag bara inte vill prata, jag kan verkligen inte.
Det är som jag plötsligt glömt bort hur man gör, det händer inte ofta och brukar inte vara så länge.

Igår var vi på ONOFF efter att jag kommit hem från jobbet, jag var sliten redan från början, hög musik, strul med kortet (de har precis bytt kortleverantör och det har tydligen strulat en hel del) jag stängde ner och kunde inte få fram ett ljud.
Det var igår ungefär kl 18:00 eller 17:30, jag kan fortfarande inte prata. Fick inte fram ett ljud ens när syrran av misstag körde en nagelsax i handen på mig eller när imorse jag skulle ta datorn och hyllan vek sig, datorn blev svår att nå och det flög popcorn över halva rummet. Inte heller när jag slog knät i nattduksbordet på väg ut i köket lyckades jag låta.

Det börjar bli ganska irriterande, jag hoppas att jag kommer över det snart.

Väntar fortfarande på ny utredning men lite tur är min kallelse med nästa omgång kalleleser de skickar ut.

One response to “När orden försvinner

  1. Det låter bekant och är en YTTERST obehaglig upplevelse. Hoppas verkligen att det släpper snart!!! Det är ändå tur att det finns möjligheten att skriva – även om det inte är detsamma 😦

Kommentera

