Uppdatering, yay!

Sitter och tittar på seminarium från Pride festivalen.
Mycket intressanta, jag känner plötsligt att jag skulle nog vilja gå på Pride trots allt, inte i själva tåget det verkar för folkrikt och stojigt för mig, men på seminarium.
Jag har funderat på det innan och känner starkt att jag skulle vilja ha en ”hjälpare” om det nu skulle kallas assistent eller ledsagare eller vad vet jag inte.
Någon att ha med mig för att kunna deltaga i sammanhang med mycket folk. Någon som hjälpte mig att förflytta mig i folkmassor utan att få panik, som hjälpte mig att hitta rätt och hjälpte mig att få något att veganskt att fika i pauserna i stället för att bara stå överväldigad i ett hörn. Som helt enkelt hjälpte mig att fungera och kunna vara delaktig på ett sätt jag inte reder ut själv.

Just nu har jag ett OSA på en låg- och mellanstadieskola, just nu är det på 75%
Läste Trollhares biverkningar av att ha ett jobb, tyvärr har jag inte helt samma resultat.

# Jag har fått en dygnsrytm. Jag går och lägger mig flera timmar innan soluppgången, och vaknar utsövd.
Jag går visserligen upp på morgonen men misslyckas ändå att gå och lägga mig i rimlig tid, vilket innebär att jag ofta är så trött att det gör fysiskt ont eller jag vinglar runt som värsta fylleristen – trots att jag är spik nykter.

# Jag har fått en måltidsrytm. Jag äter tre mål mat om dagen, på ungefär samma tider varje dag.
Jag äter åtminstone lunch någorlunda, och fika förresten vid 10 tiden, frukt och kaffe. Men jag är fortfarande dålig på att komma ihåg övriga mål eller att äta på helgerna. Fast mitt intag av frukt och kaffe har mångdubblats i alla fall.

Fast det ger mig en något bättre struktur, det är en helt annan skillnad på vardag och helg nuförtiden.
Jag känner mig behövd och nyttig, jag vet att jag kommer att få en lön (jag har minsann 98,82 kr/h) även om jag såklart måste bråka lite mer med Försäkringskassan som har sina egna idéer om saker och ting. *sucka*

Det går trögt med ny utredning men det verkar som jag kommer att kunna söka mig till ett annat landsting, vilket skulle vara guld eftersom jag behöver den så väl. Jag blir desperat av psykatrin som inte förstår mina svårigheter och bara vill pracka på mig nya mediciner, att få berätta om sina svårigheter med någon som har rätt kompetens kommer att kännas underbart bara det.

One response to “Uppdatering, yay!

  1. Hoppas du hittar en bra ”hjälpare” som du så klokt skriver.
    Det är bra att du ”känner mig behövd och nyttig” för det är du och har varit länge. Det är bara att du inte själv har sett det.
    STOR kram till dig!

Kommentera

