Total oförmåga att hitta någonting

Just nu är det bara katterna och jag hemma. Kära Syster är nere hos sin biologiska mamma tillsammans med sina två biologska systrar och tar farväl av sin högt älskade styvpappa som är döende i njursvikt.
Jag skulle egentligen ha satt över pengar till Syster för att hon skall kunna köpa sig lite mat eftersom föräldrarnas ansträngda ekonomi är extra ansträng på grund av utgifter de själva fått stå för i samband med de extrabehov pappan har eftersom han inte är boende på någon form av äldreboende utan bor hemma. I alla fall det innebär att de inte har råd att hålla tre vuxna till med mat. Vi har pengarna på mitt konto men jag hittar inte lösenordsdosan till internetbanken. Sen skulle jag ordna en iPod eftersom Systers behöver lagas och jag ändå behöver en ny och just nu är hon i akut behov att kunna skärma av med musik. Men jag hittar inte min plånbok med ONOFF kort och legitimation. Jag såg mitt EU-pass för bara en stund sedan, men trodde då att jag skulle hitta min plånbok och har nu lyckats förlägga det igen och lyckas inte hitta eländet igen trots idoga försök. Det kan dessutom ta flera veckor och hittar jag inte min plånbok kan jag alltså inte köpa mat eller något annat. Nu har vi visserligen en hel del mat hemma men saker som smörgåsmargarin har redan tagit slut och jag antar att det är fler saker som jag skulle behöva som kommer att ta slut.
Jag har dessutom tappat bort min trådlösa mus tur att datorn har touchpad.

Det driver mig till vansinne och tårar denna totala oförmåga att hålla reda på någonting! Jag har provat alla möjliga råd som att alltid lägga saker på samma ställe, det fungerar ett tag men sen misslyckas jag med att komma ihåg att lägga det på rätt ställe. Sen uppstår problemet att eftersom jag då vant mig vid att saken alltid skall ligga på ett visst ställe kan jag inte för mitt liv lista ut vart den har hamnat istället.

Kommentera

