Stamkunder på ICA

Vi är stamkunder på vårt lokala ICA, aha säger ni vad skoj för er. ICA har massor med sådana med alla sina stamkundsrabatter och tocke sånt.
Men det är inte bara att vi har ICA kort och får rabattkuponger efter vad vi har handlat tidigare jag menar, det få ju alla som använder ICA kort.

Jag menar att vi handlar ofta där och känner igen de flesta som jobbar där, de känner dessutom igen oss och många vet vad vi heter och så.

I alla fall, vi var på väg till COOP eftersom ICA har stängt idag (igår) för att ha nypremiär idag den 17:e och fira att de precis blivit klara med att uppgradera sig från Kvantum till Maxi. När vi gick förbi ICA noterade vi att det var tänt och parkeringen var knökfull med bilar.

Hmm konstigt sa vi till varandra skulle inte ha stängt idag? Vi knatar dit och kollar, sagt och gjort, det myllrade av folk och innanför dörren stod det personal och hälsade på folk, vi gick fram och undrade om det var öppet eftersom vi trodde att det skulle vi öppna i morgon. Den lokala ICA chefen log då emot oss och sa. ”åh vi har ingen försäljning idag, men ni är ju stamkunder så ni kan komma in ändå”
Vi fortsatte in i butiken, det serverades först cider, vi tog ett varsitt glas och fortsatte in, vi minglade runt och tittade på de delarna av butiken som varit avspärrade innan.
Vi fortsatte sedan till resten av butiken, Syster försvann till någon evighetslång buffekö. Själv drev jag runt i folkhavet och försökte hitta någon trygg punkt, tiden gick och jag blev alltmer överväldigad av alla ljud och att vara mitt i en folkmassa, paniken började krypa sig på mig, då kom en av de anställda förbi vi pratat mest med, bärandes på en bricka med små magnumglassar ”Hej gumman hur är det? Var har du syrran” och sträckte fram glassen. I min förvirring tog jag den och svarade ”jag vet inte, jag har tappat bort henne”
han försvann igen och jag stod där med glassen och kände mig lite smådum med glassen i handen, jag hade inte en aning var jag skulle göra av den. Den var inte vegansk och alltså inget jag ville äta.
Skulle jag slänga den eller hitta någon att prånglat ut den till, längre hann jag inte fundera eftersom den glassutdelande mannen hittat Syster åt mig. Jag gav glassen till henne.
Vi gick undan till en tystare gång och hon åt sin mat, vi funderade sen på att gå. Men stannade en stund till och lyssnade på några kortare ”tal” vi hittade varsitt glas vitt vin.
Sen var vi nöjda med våran oväntade upplevelse och gick och handlade på COOP som vi planerar från början.

Kommentera

