Väntan

Jag har fortfarande inte fått någost slags besked om hur länge utredningen skall dröja, bara att det står ”flera före mig i kön” och det var ju himla användbar information eller inte, hur många är flera? 2, 12, 25, 73?
Jag vill ju så klart att utredningen skall bli av snarast eftersom jag just nu inte kommer någonstans i livet, jag är rädd att om jag behöver vänta allt för länge till kommer jag att vara så nedgången att jag har svårt att dra nytta av hjälpen när den kommer. Jag förstår visst att de kan vara folk före mig i kön att jag kan behöva vänta, men snälla ge mig någon slags tidsplan, några slags hållpunkter i stället för att låta mig famla i mörkret så här.
Jag blir mer och mer uppgiven och mitt förtroende för vården blir bara mindre och mindre.

Läste Immanuels blogg om psykiatrienkäter och idag damp det ner en sådan i brevlådan adresserad till mig. Oh, happy day, vistelsen de frågar om var bedrövligt och mycket av bemötande likaså, nu skall jag ta fram en bra handvänlig penna och uttrycka detta i civilserade men direkta ordalag, oh joy!

Jag gråter en hel del, mer än vanligt eller jag skiljer på gråt och Gråt, vanlig gråt är när tårarna rinner ner för mina kinder och jag irriterat torkar bort dem och fortsätter med det jag gör, mina ögon verkar dras med något slags läckageproblem. Sen har vi Gråt det är när inte bara tårarna rinner utan man snyftar högljutt, kroppen skakar och man andas väldigt djupt och märkbart. Det gör jag inte lika ofta och helst bara i enrum.

One response to “Väntan

  1. Jag vet att de aldrig säger något om hur långa köer det är, eftersom de inte vill ”lova” något som de senare får ta tillbaka, men jag tycker att de borde kunna ge någon slags fingervisning 😦

    Håller tummarna för att det blir av snart. Kram!

Kommentera

