Vådan av mörker

Jag har nu fått in tvn på mitt rum, kopplat Wii och börjat använda Wii Fit! Kul och jättejobbigt. Nu skall det banne mig bli mindre av mig!

Jag skulle gå och lägga mig sent inatt/tidigt imorse problemet är jag inte hittat lyckats en vettig sänglampa och jag vill ha det mörkt när jag sover, jag brukar använda ficklampa för att ta mig till sängen när jag släckt i taket men hittade inte ficklampan och tänkte glatt att det går nog bra ändå. Jag släckte i hallen och köket först, sen i mitt rum och gick fram till sängen, så långt allt väl men sen när jag skulle sätta mig i sängen för att lägga mig gick allt åt skogen.
Jag lyckades på något underligt vis tappa balansen totalt och trillade baklänges mot mitt nattduksbord, framför nattduksbordet står en plastback som min rygg fick mycket smärtsam närkontakt med. Jag rev mig dessutom längs större delen av vänster underarm, har nu ett långt skrapsår där samt två blåmärken vid armbågen och det har börjat synas fler under dagen. Jag blev verkligen jätterädd, tänk om jag slagit mig illa? Syster är bortrest till nästa torsdag, jag hade både mobil, dator och fast telefon i ett helt annat rum. Det finns dessutom ingen huvudnyckel till lägenheterna i den här delen av bostadsområdet *ryser*

Nu skall jag faktiskt gå och lägga mig fastän klockan ”bara” är kvart i 3, jag är både trött och väldigt öm och någonstans måste man börja jakten på dygnsrytm, eller?

Kommentera

