Ny dator, kliande handled och annat

Jag har skaffat mig en ny laptop en HP Pavilion dv6 Notebook Pc den har 450 GB hårddisk, 4 GB RAM och AMD Athlon ™ dual-Core M300 processor på 2,00 GHZz. Den är väldigt ”shiny” och blank. Den har det bästa tangetbord jag någonsin haft på en laptop med riktigt numeriskt tangetbord! Dessutom så fungerar det så mycket bättre, det blir något varje gång jag trycker på en tangent med bokstav eller siffra på! Jag har visserligen kört med Linux ett tag, vilket har känts bra. Men just nu orkat jag bara inte. Jag orkar inte att datorn bråkar med mig när allt annat också känns så bedrövligt.
Så den här gången blev det Windows 7, jag kör t o m Outlook för jag vill kunna synka med mobilen för som sagt jag orkar inte bry mig och klarar inte av att saker bråkar med mig just nu.

Jag har superångest över min vikt och motviljan mot den egna kroppen lever och frodas. Jag vill ha upp mitt Wii fit och få ordning på det nyttiga ätandet igen. Promenader får vänta tills det är mindre kallt och mindre halt ute.

Smörjde in Syster Siduro innan när det plötsligt började klia och svida enormt på insidan av min högra handled, eventuellt har jag två små utslag där, det är svårt att säga för att alla år då jag dämpat ångest med rakblad har satt sina spår. Visst det var flera år sedan sist men huden är ju fortfarande och lär nog så förbli något knögglig så det är svårt att avgöra.

Känner mig uppgiven nu och börjar tvivla på att jag någonsin lyckas skapa ett liv jag trivs bättre med än det jag har nu utan jobb och utan möjlighet att ordna den form av boende jag vill ha (hus med andra ord, inte för lantligt men ändå lugnt område) det känns som jag är utdömd och sedd som ett hopplöst fall.

Jag hoppas på besked om när den nya utredningen blir, jag är så trött på attt var hänvisad till en oförstående psykatri och är rädd att vara tvungen att fortsätta att nöja mig med den ”hjälp” de erbjuder.

Nej, nu skall jag stänga ner datorn, eventuellt äta lite strösocker (jag har hicka, enda sättet som funkar för mig) samt försöka sova lite.

2 responses to “Ny dator, kliande handled och annat

  1. Hej!

    Har läst o hoppat lite hit och dit bland det du har skrivit.
    Jag lider själv av ljudkänslighet så jag vet vilket helvete det kan vara,
    och det har till stor del förstört det sociala för mig med.
    Jag jobbar hårt för att kunna komma ut i livet igen och för att inte bli uppgiven.
    Det funkar ändå rätt bra för jag är en ganska positiv människa.

    Kände igen mig med det här med nyår – och som du beskrev så bra, att nyår är det
    inget större fel på utan det är tiden omkring. Mest kanske för att man inte vet
    när det kommer att smälla.
    Och när grannen borrar så är du inte heller ensam om att hojta ”grannjävel”.*ler*
    Du hade även skrivit något om problem med att gå nära trafikerade vägar, speciellt nu
    i dubbdäckstid.
    Kände igen mig i mkt som sagt.

    Detta är nog första gången som jag överhuvudtaget fått kontakt med en annan människa
    som verkar ha samma problem som mig. Har träffat en del som säger att dom är ljudkänsliga
    men de verkar inte ha problem med någonting alls – så jag tror inte de riktigt förstår
    vad det innebär att vara ljudkänslig på riktigt.
    Jag har länge försökt hitta ett ställe på nätet där man kunde få prata med andra som
    är ljudkänsliga. Där man känner att man blir förstådd och där man kan få stöd o stötta varandra. Men trots att nätet är så stort med både det ena o det andra så verkar inte något sådant finnas.
    Så jag är glad att du skriver om ditt problem och du skriver väldigt bra med.
    Det är inte roligt att lida av detta men det är skönt att veta att man inte är ensam.

  2. Hej Sophie, tack för din kommentar. Det är nog så att många inte förstår hur jobbigt det kan vara, som visserligen kanske själva kan tycka att ljud är lite jobbigt men som ändå utan problem klarar av ljud som man själv lider så av att gör ont i öronen, en del ljud som t ex hundskall gör fysiskt ont i mig, som något dras sönder inuti mina öron om man tänker sig en bröddeg som man drar i två bitar, låter kanske konstigt men det är svårt att förklara.

Kommentera

