Nu är glada julen slut, slut, slut

Det blev inget uppdaterande av bloggen under julen som jag tänkt mig. Jag använde Systers dator och uppkopplingen där för våra mobila bredband var minst sagt bristfällig.
Jag fick i kombinerad födelsedag och julklapp ett Nintendo Wii samt ett Balance Board med spelet Wii fit! Som en hel rad med människor hade gått samman för att köpa till mig. Nu skall vi bara få in en TV på mitt rum så att jag kan använda det.
Jag har redan provat det en del nere i Skåne, men sen blev jag sjuk med envis huvudvärk i pannan och runt ögonen eller med andra ord i bihålorna jag har knaprat bamyl hela julen och har fortfarande ont. Men det går väl över hoppas jag, måste hitta bamylen igen bara.

Idag skulle vi iväg på styrelsemöte men efter moget övervägande fick Syster åka själv, inte för att jag har ont, eller jag har ont men inte SÅ ont. Inte för att jag mer osocial än vanligt det hade nog kunnat vara trevligt att komma ut lite. Utan för att det är i början av januari och ungarna har fortfarande massor med smällare och raketer kvar och jag klarar inte av att röra mig ute när de håller på, det är illa nog att vara inomhus. Det är 16° C kallt ute och en hel del snö. Riktig vinter som omväxling alltså.

Liten uppdatering i alla fall, nu skall jag fixa lite lunch eftersom jag är ganska hungrig. Falafel och grönsaksblandning blir det nog.

Kommentera

