Blandade funderingar

Jag har ju förstått att en viktig beståndsdel i en geek/nerd/dorks utbildning är att titta på ”Doctor Who” jag har aldrig gjort detta och känner dåligt till vad serien handlar om, efter ha ögnat igenom tv-tidningen efter intressanta program på kanaler vi kan tänkas ha hittade jag den på BBC entertaiment, det visade sig att vi har den kanalen (kan man verkligen förvänta hålla i huvudet vilka kanaler man har?) så nu tittar jag på ”Doctor Who” jag hoppade in mitt i ett avsnitt och det verkar intressant men en aning förvirrande, frågan är om detta är det bästa sättet att närma sig serien eller om jag skulle försöka se den från början för att få något slags sammanhang eller om det hela ger sig med tiden.

Det går så där med det mesta just nu, två deprimerade människor kan även tillsammans ha svårt att få någonting gjort, jag har ingen direkt aptit och äter alldeles för dåligt. Klockan är nästan två och trots att jag varit uppe i flera timmar har jag än så länge bara druckit ett glas sojamjölk, måste ta mig samman och äta någonting snart.

Vi har nu installerat den nya dekodern och DVDn det blev plötsligt bråttom när den gamla dekodern gav upp för ett tag sen.

Syster är över hos en kompis och hjälper henne att plugga, senare idag skall hon till Flen.

På nedersta våningen i vår port bor det en ytterst obehaglig man, han har starkt rasistiska åsikter och en del av hans andra uttalande tyder på att han inte är psykiskt stabil. Jag är inte direkt rädd för egen del även om jag försöker undvika honom, men jag är vuxen, jag är med mitt bleka skinn och svenska utseende ”rätt” i hans förvirrade värld. Det är andras säkerhet jag oroar mig för, häromdagen när jag körde ut en vagn med sopor öppnade jag hissdörren men dörrknappen, precis utanför dörren stod två storögda småflickor, de hade rosa jackor och mörkt skinn (i vanliga fall tycker jag inte att hudfärg är viktigt men ibland så) de var kanske 4-5 år. De berättade att de blivit skrämda och verkade väldigt oroliga, jag trodde först att det var av den uppflygande hissdörren men när jag pratat med dem en stund visade det sig att det var den rasistiska grannen som skrämt den, jag ville så gärna säga till småflickorna att han inte var farlig, men kände mig inte säker på att det verkligen stämmer, nej då, rasister är inte nödvändigtvis farliga jag vet, men efter hört hans förvirrade teorier och sett hans stirrande, rödkantade ögon och mustasch full med snor vet jag faktiskt inte.

One response to “Blandade funderingar

  1. Doctor Who is the shit! Däremot rekommenderar jag att se serien från början. Sen vilken början man vill ha, det bestämmer man själv, om man vill se originalserien från början, eller om man ska börja med ”fortsättningen” som började sändas 2005. Mitt förslag är 2005. 🙂 Det är en helt briljant serie, dialogen och handlingen är helt underbar. Man kan se den hur många gånger som helst.

Kommentera

