Hur lite sömn fungerar?

Vaknade 7:33 med ont i magen och kan nu inte somna om. 7:33 är nu inte alls onormalt tidigt att vakna förutsatt att man inte som jag gjorde i morse somnade vid sextiden.

Jag är ganska säker på att 1½ timme är för lite för att räknas som acceptabel nattsömn!
Jag har sovit lite i flera veckor nu, jag äter dessutom ganska dåligt igår drack jag 2 glas o´boy gjord på sojamjölk, åt en tunnbrödsmacka med vegansk mjukost och falaffel, en skål blåbärssojaglass och drack något glas saft och ett litet glas sojamjölk för övrigt drack jag vatten kan ha druckit en kopp te också men jag är osäker där. Strålande matvanor, eller hur?

Annars ägnar jag dagarna åt att städa, spela Nintendo, titta på tv och gråta. Ibland orkar jag även läsa lite.
Idag skall jag till landstinget igen och undervisa datoranvändning får skjuts av syster, kan nog vara bra att komma ut lite.

Syster mår inte heller något bra just nu så det är ganska dystert härhemma. Ja för oss tvåfotingar i alla fall, katterna är som vanligt glada och fyllda med energi. De som säger att det är viktigt att aktivera sina innekatter hade helt klart inte våra damer i åtanke, de behöver inte aktiveras för de är alldeles för upptagna att leka, jaga och slåss för att ha tid med sånt 🙂

Jag skulle verkligen må mycket bättre om jag hade stadiga rutiner i mitt liv, tyvärr är jag urkass på att skapa sådana. Så just nu är det mesta ganska dimaktigt utan några egentliga hållpunkter.

Jag har inte hört ett ljud från kvinnan som skulle hjälpa mig att få en OSA sen jobbet jag hade på gång i mitten av september inte blev av eftersom rektorn bestämde sig för att hon inte behövde någon hjälp egentligen efter att ha träffat mig då det verkade lättare att göra allt det där jag skulle få göra själv än att handleda mig. Partikamraten som jag hjälper med datoranvändning på landstinget ringde upp henne i början av oktober för att berätta vilken hjälp han hade av mig och mina kunskaper för att ge henne lite mer att använda när hon letade anställning åt mig. Hon blev skitsur och avig inte bara det att hon inte ville diskutera mig med en utomstående hon förstod i överhuvudtaget inte varför hon blev uppringd och lät skitirriterad när jag fick henne på tråden och skulle förklara, med min telefonskräck var det mer än jag klarade av att hantera så jag gav tillbaka luren ganska omgående, hon avslutade samtalet med partikamraten med att säga att hon hade någonting på gång och att hon skulle höra av sig till mig den 13 OKTOBER. Jepp har inte hört något än och jag har inga missade samtal från henne på min mobil som hon och det har inte kommit några mail på avvägar till junkmaillådan eftersom jag har kollat den.
Så jag är både ledsen och besviken och mina förhoppningar om att få någon verklig hjälp från det hållet är nere på noll.

3 responses to “Hur lite sömn fungerar?

  1. Jag har en liknande period just nu. Sover knappt något, äter alldeles för lite, får typ inget gjort (har egentligen hur mycket pluggande som helst att göra, men orkar verkligen inte). Är inne i en depression igen och vill knappt gå utanför dörren men försöker tvinga mig själv att göra det ändå. Nån måtta får det ju vara…

    Jag saknar rutiner och jag försöker skapa dessa igen, men jag är verkligen värdelös på den punkten. Saknar att jobba, att gå upp 6 på morgonen, kliva på samma morgonbuss varje dag och att sen faktiskt vara trött och kunna somna vid kl 23. Allt är bara blaha blaha..

    Nu ska jag gå och lägga mig igen och deppa lite mer.
    Hej svejs.

  2. vegangeekgirl

    Hur går det Josefine? Blir det något bättre med mat och sömn?
    Jag önskar också att jag kunde fixa rutiner men det är svårt som långtidssjukskriven eftersom man inte har någonting som måste göras, inga dagliga tider att passa.
    Hade tänkt svara dig tidigare men när dagarna och nätterna flyter ihop är det extra lätt att dagarna bara försvinner.

  3. Hej!

    Hmm..nä. Det går åt helvete för min del, fortfarande katastrof både på mat- och sömnfronten. Lyckades dock sova någorlunda natten som var, men det tog nästan 2 timmar att somna.. :s Känner mig totalt urlakad både fysiskt och psykiskt. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den här cirkeln.

    Förstår hur det känns när dagar och nätter flyter ihop, har det precis likadant.. Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre för dig!

Kommentera

