Sömn, pengar och vantar

Det löser sig med hyran, med det är inte FKs förtjänst. Den saken är klar.

Som jag skrivit om ett par gånger nu sover jag numera utan sömntabletter med hjälp av spikmatta i stället.
Det är underbart, däremot sover jag mycket mindre numera. Syster uttryckte oro för att jag sover för lite häromnatten. Först förstod jag inte alls vad hon menade, sen när hon förklarat vet jag fortfarande inte om jag verkligen sover för lite men förståt hur hon menar. Ingen av oss har någon dygnsrytm att tala om just nu.
Men i alla fall, jag är uppe när hon går och lägger sig på morgonen och är uppe igen när hon kommer upp, i natt somnande jag mellan 4:00 och 4:30 (jag vet för 4:30 ringde mobilen för dags att rulla av spikmattan)sen vaknade jag först 9:30 och tänkte att OK 5 timmar är lite lite, lyckades slumra till igen och gav upp någon gång mellan 10:30 och 10:50 det är inte sådär jättemycket, men vem vet det kanske kan fungera. Får helt enkelt se hur det går.

Köpte nya vantar igår av den varmare sorten, hade ett par jättehäftiga rosa innan som jag stordiggar men de är storlek 13-14 år och de är en aning trånga, vilket gör dem mindre varma och eftersom mina händer redan börjat få köldeksem känns de jobbigt med vantar som sitter åt men när vi handlade dem hittade vi bara stickade vantar i vuxenstorlek som inte hade en chans att hålla mina stackars isbitar till händer tillräckligt varma.
Köpte även en ny mössa och skall skicka efter en jättehäftig skidjacka från Cellbes, kan behövas för jag fryser och har dåligt med varma ytterkläder.

I helgen skall vi på konferens på Syninge det skall bli spännande men antagligen väldigt tröttande.

Kommentera

