När jag var liten

Läser Trollhares inlägg om fobier, vilket får mig att minnas när jag var liten och jag hos dagmamma och var livrädd för sopbilen, eller snarare när sopbilen kom var jag livrädd för att gå för nära soptunnorna i fall jag skulle råka trilla i och hamns i sopbilen. Hur jag skulle lyckas med det vet jag inte eftersom jag var en normalstor fyraåring och med andra ord enda sättet för mig att hamna i den situationen skulle innebära att jag skulle klättra på soptunnan.

I alla fall när jag ändå var tillbaka på sjuttiotalet funderade jag vidare på var barn får allt ifrån. Mamma har berättat att så snart jag kunde prata bra nog att sätta ihop meningar började jag prata om att jag ”hade haft en annan mamma och pappa innan, men sen dog jag och fick  komma till er” udda men barn har ju livlig fantasi, jag pratade också om att jag då hade bott i ”Franska” nej inte  Frankrike, Franska. Sen fortsatte jag glatt berätta hur vi ”hade tagit tåget till Tyskland och båten till England för att lära oss språket” vilket fick mamma att lyfta på ögonbrynen eftersom som hon sa ”inte direkt visat mig en Europa karta” själv är jag mest nyfiken på var jag fick det ifrån om jag sett  eller hört något även om det inte fanns så mycket barntv då eller om det var helt fria fantasier, jag pratade tydligen om detta i flera år.

Klockan är nu 3:30 och jag är jättenervös att jag skall få avslag från habiliteringen.

Glad är jag däremot att jag nu sovit alla nätter i mer än  vecka utan sömntabletter! Yay spikmattta!

Kommentera

