Ice ice baby!

Eller Isis som hon egentligen heter är nu hos veterinären för att bli kastrerad och öronmärkt.

De senaste månaderna har hon haft långa löptider med bara några dagars mellanrum, hon har gått och runt och ylat efter en pojkvän, hånglat med golvet samt försökt ragga upp en något irriterad och lätt förvirrad Eskarina.

Nu äntligen har vi lite extrapengar!

Jag har skaffat spikmatta förresten har provat innan men det har varit lite väl dyra, nu hittade vi en på Rusta för 299 kr, så vi slog till. Har haft den två nätter nu, har ju som jag skrivit innan varit totalt beroende av sömntabletter. De sista två nätterna har jag inte tagit några sömntabletter. Utan när känt mig redo att sova (med andra ord när jag lekt färdigt med Nintendot) har jag satt mobilen på ringning ungefär en halvtimme senare, lagt mig på mattan (tack, Eskarina, inte kliva på mig just nu) och dragit upp täckena för lite värme.

Efter den utsatta tiden har jag väckts av mobilen, stängt av den, rullat av spikmattan och flyttat den åt sidan, vänt mig på mage (jag sover vanligen aldrig på rygg när jag somnar) gosat till mig med täckena och Arthur (Arthur verkar vara en korsning mellan en noshörning och nalle) och fortsatt sova! Jag tror inte att spikmattan är något undermedel som kan bota allt. Men kan den även i fortsättningen hjälpa mig att sova är jag nöjd.

Inte behöver jag ta någon strid med men tablettglada läkare heller för det står ju trots allt på burken att de skall tas ”vid behov” och har man inget behov så behöver man ju inte ta dem!

Kommentera

