Åter till bloggandet

Har helt glömt bort att blogga, mycket för att jag ville följa upp på mitt förra inlägg samt de kommentarer jag fick.

Men tiden går så fort ibland och nu blir det lite andra inlägg medan jag funderar.

I morgon är jag efterfrågad av en ur den yngre generationen som bor utanför stan, så syster kör mig dit.

Varför jag är efterfrågad? Jo, det är ett Nintendo ärende, jag är inkallad som Pokêmon expert 😉

Eller med andra ord så skall jag hjälpa honom att komma vidare Pokêmon,vi spelar båda Pokêmon Platinum.

Vilket är vad som upptar min tid nuförtiden när jag inte leker på Facebook. Det verkar mörkt på jobbsidan, hade ett OSA på gång, när de plötsligt ändrade sig och inte alls behövde någon hjälp.

Det är banne mig inte lätt att hitta någon som vill ha en efter att varit i sjukskriven länge, sen hjälper inte lågkonjunturen precis.

Jag har förvisso hjälpt en partikamrat på landstinget att sortera e-post samt att använda kalenderfunktion på sin mobiltelefon, undrar om det finns någon arbetsmarknad där? Att lära folk som inte är så hemma med tekniken att använda t ex de funktioner på sina mobiltelefoner och annat som de har glädje av men som de antingen inte vet hur det fungerar eller inte ens vet att de finns!

Har fortfarande inte hört hur det blir med ny utredning eller ens få någon hum om när bedömingssamtal om ny utedning kan bli.

Kommentera

