Livet på landet

Just nu är vi hundvakter i lite mer lantlig miljö, jag sover i vardagsrummet i en enorm soffa som inte är så bekväm o man sitter ”normalt” med fötterna på golvet, men ytterst bekväm om man sitter som jag i skräddarställning, datorn får också plats och har sin lilla platta under sig för att inte bli för varm, det finns trevliga kuddar att gosa in sig med.

Det finns i huset 4 katter Laila, Ingo, Tessie och Yatzy samt en hund Daphne. Sen tillkommer nu Isis och Eskarina, det har gått väl än så länge med de katter som varit hemma vilket är alla utom Yatzy som bara dyker upp ibland med några veckors mellanrum.

Just ligger Laila, Eskarina och Isis i rummet och slappar visserligen på behörigt avstånd från varandra men de verkar avslappnade alla tre.

Jag sitter här och njuter visserligen är jag fortfarande trött och mosig eftersom jag sovit på tok för lite den sista tiden, jag är visserligen er förtjust i att bo i stan och alls inte mycket för att bo på landet, men att bo i hus, att sitta här när det är ljust ute och dag och alldeles underbart tyst, mina öron och min hjärna är så tacksamma över lugnet, inga skrikande barn, borrrande grannar eller tutande idioter utanför. egen soptunna i stället för ett soprum där folk slänger saker lite hipp som happ, alltför ofta på golvet eller allänt stinkande fel som använda blöjor bland tidningar, matrester överallt.

Vi kom hit igår kväll och vinkade av den husvagnssemestrande familjen vid 23:00 tiden de hade på grund av värmen bestämt sig för att köra till nattetid, de är på väg till legoland.

Lite kyligt är idag, mina fötter och framförallt händer är iskalla, skulle kanske klä på mig något mer, problemet är att jag har ju strumpor att sätta på mina kalla fötter men inget att värma händerna på, har ju inte direkt några vantar eller så med mig, te har jag druckit och till och med ätit frukost.

Insåg att i stället för att sitta och frysa kunde jag ju klä mig för dagen istället så nu jar jag på mig en grå och vit långärmad tröja med t-tröja ovanpå en vit med grönt tryck och texten VEGAN ANIMALS + EARTH + HEALTH, byxor i underlig längd och färg som jag inte vet vad den heter samt svar och grårandiga strumpor, mitt hår som blivit längre än vad jag vill ha det står i vanlig ordning rakt upp.

Seså jag läste att det är så populärt med modebloggar och nu har jag ju skriit om kläder :;-)

Skall strax äta lunch i form av mumsig sallad med babyspenat, avocado, majs, bönor, rödlök, couscous eller liknade och gott i.

Det är kyligt idag så vi skall packa upp, kanske tvätta lite lakan så att vi kan bädda rent innan vi åker för det är aldrig kul att behöva ta hand om sånt när man kommer hem från semestern.

Vi skall vara här i två veckor, sen skall vi packa in oss i vår lilla, lilla bil igen och styra kosan mot Skåne.

Arbetskonsulenten ringde häromveckan och berättade att hon inte haft någon som helst framgång i att hitta en OSA anställning till mig och att nu när det är sommar händer ingenting men att vi skall ha ett möte efter semestrarn. Jag har inga större förhoppningar direkt för sånt straffar sig alltid har det visat sig.

Vi har varit på Försäkringskassan och ansökt om bostadstillägg var och för sig, vi angav den andre some medboende eftersom de verkar ha gjort om sina blanketter och angett ”Syster” som relation, efter det har jag fått både brev och upprepade telefonsamtal, de har visserligen inte lyckats få tag i mig utan fått prata med Syster och dels har det varit det vanliga ifrågasättandet om min låga inkomst från mitt lilla extraknäck som assistent åt Bror på storhelger fastän vi har förklarat ett flertal gånger hur det hänger ihop och sen fick de ett nytt problem, ”Du har uppgett syster på blanketten här men i vårt internregister står ni som sambos” och Syster har fårr förklara ett flertal gånger att anledningen till att vi står som sambos är  utformingen på era blanketter vi har aldrig utgett oss för det.

Nu har vi tydligen fått för lite bostadstillägg de senaste 4 åren på grund av detta! Vi tycker egentligen att vi kunde få de pengarna retroaktivt då vi  uppgett rätt uppgifter och försökt vara så tydliga vi kunnat på deras blanketter ochn även pratat med dem om det när vi ansökt, fast det lär väl inte bli så, inte för hela tiden i alla fall, vilket är lite synd för 4 års retroaktivt hade kunnat bli en slant, som hade varit väldigt, väldigt välkommen.

Kommentera

