Tick, tock, tick, tock

Tiden går och inte ett knyst från Verksam eller arbetskonsulenten, snart är det sommar då av tradition ingenting händer .

Sen är det alltför snart höst och ett år sedan jag började på Verksam och då är tiden man har på sig där slut.

Jag har en stor ångestklump i magen av tanken på att det snart verkar vara kört för mig.

Sen har min hjälpsammma hjärna plockat fram något från botten av någon av de lådor i huvuded där alla minnena och intryck samlas huller om buller i huvudet, nämligen anledningen de angav när jag fick icke tidsbegränsad sjukersättning. Det fanns inget medicinskt skäl till fortsatt sjukskrivning men jag fick det ändå på grund av min långa sjukskrivning så med andra ord så är jag sjukskriven på grund av sjukskrivning så att säga, det känns tunt och ganska tungt.

Jag menar finns det något känt botemedel mot sjukskrivning?

Den vacklande ekonomin bidrar också till ångestklumpen i magen, att aldrig riktigt ha råd med någonting.

Det är inget som kan medicineras bort för hur kan medicin avhjälpa att man är syssellös, pank och allmänt samhällsonyttig?

Kommentera

