Dygnsrytm är för veklingar och världen blir ljudligare

Jag sitter i soffan med datorn i knäet, Syster är förkyld och sover, det har ljusnat ute och klockan är 3:47, jag har förlagt både dosetten och hittar inte heller propavan paketet, Concertan står faktiskt i medicinskåpet, jag har visserligen tappat bort locket till den öppnade burken, men den är snart slut (hjälper att tömma burken när man fyllt dosetten för 2 veckor från ett 30-pack)

Dygnsrytm är jag inte ens säker på att jag har någon just nu, jag sover när det faller sig och äter när och om jag kommer ihåg det.

Vi har möte på Försäkringskassan på onsdag, lyckligtvis inte förrens klockan 15, för att skriva ny ansökan om bostadstillägg eftersom det inte blir av annars, för det är ju så kombinationen av en person som är sjukskriven för deppression och en som har ADHD/DAMP och eventuell annat NPF är inte den bästa när det gäller att få saker gjorda.

Jag är ju som jag nämnt tidigare i bloggen väldigt känslig för sinnesintryck, just nu har jag en period då allting blir värre min överkänsliga hörsel blir ännu skarpare ljud som jag vanligtvis inte störs av blir direkt plågsamma, saker jag kunnat äta innan men god aptit gör plötsligt ont i munnen o s v, jag har haft liknade perioder innan det brukar gå tillbaka efter ett tag men inte hela vägen utan det känns som allting har ”skärpts” ett snäpp.

Jag kan inte äta knäckebröd just nu utan om det skall vara bröd får det vara mjukt helt enkelt för att knäckebröd knastrar i hela huvudet när an äter det och det är mer än jag klarar just nu.

Jag spelar mycket Nintendo just nu och slits mellan önskan att ha ljud för att det är den del av ”spelupplevelsen” och att stänga av det för att det är så enerverande.

Kommentera

