Sjukgymnastik

Träffade sjukgymnasten idag, det var sådär. Mitt frikort har precis gått ut, så först betalade vi 100 kr i kassan, sen visade hon mig två övningar innan hon ursäktade sig och gick sin väg, Syster gjorde sina övningar och jag gjorde klart den jag höll på med, sen väntade jag och väntade, provade balansplattan och väntade lite till, blev uttråkad och rastlös och for runt i lokalen och petade på saker, bestämde mig till slut för ribbstolarna, klättrade upp i en ribbstol och tittade lite, klättrade ner igen, funderade lite, klättrade sen åter upp i ribbsstolen satte ena benet på baksidan av ribbstolen och trixade lite så att jag kunde sitta överst på ribbstolen och vänta, har lagt av mig, klättrade mycket när jag var ynger. Satt sen och väntade tills hon äntligen kom tillbaka, Syster påstår att hon var borta 15 minuter, men det kändes som bra mycket längre. Hon tittade på mig där jag satt och konstaterade att ”det där inte ingick i programmet” jag sa inte så mycket men undrade vad hon hade tänkt sig att jag skulle göra? Dö av tristess?

Träningslokalen är trist nog ändå med hög musik ständigt på som man varken kan stänga av, sänka eller påverka på något vis utan att an skall sitta där utan något vettigt att göra. Sen visade hon ytterligare några övningar men programmet kändes inte helt genomtänkt och ganska hafsigt utfört och detta la jag alltså 100 kr på? Känns som bortkastade pengar, kommer inte att träffa henne mer eftersom det är sista veckan hon arbetar här.

Vi håller på att skriva varsitt mejl till habiliteringen och bör få iväg dem snarast eftersom vi ville att de skall kunna ta upp dem på det möte de skall ha på torsdag.

Kommentera

