Eurovision Song Contest

Tittar vi på just nu, vi har precis lyssnat färdigt på en fransk ballad, den var OK inte mer, man så är det ju så att det är texten som intresserar mig mest när jag lyssnar på musik (i varje fall för det mesta) blir det lite jobbigt för mig när texten antingen är tråkig/dålig/stötande eller som här på ett språk jag inte behärskar. Medan jag knappat in det här har Malena sjungit färdigt och nu är det Kroatiens tur (tur för mig att det står vilket land det är i vänsterkanten för jag har som vanligt svårt att koncentrera mig på två saker samtidigt) Syster tycker att den är helt OK, själv tycker jag den är ganska tråkig, men jag har i allmänhet svårt för alltför långsamma låtar.

Blev distraherad igen och glömde att skriva, nu är programmet slut och Norge vann!

Grattis Norge!

Har lekt med Aftonbladets valkompass vilket var ganska underhållande även om jag redan visste vad jag skall rösta på, gillade dock inte en del frågor som var vinklade och svåra att ge ett vettigt svar, eller jag vet ju vad jag skall svara på en del för att inte ge fel intryck.

Sen kunde man även se vilka partier i övriga Europa ens åsikter stämde med, jag svarade även på frågor för att ”hjälpa till med deras forskning” då den i mitt tycke något udda frågan ”Är det viktigt att regeringar gör vad som är rätt även om det strider mot folkviljan” dök upp, jag hoppade över den frågan då jag inte riktigt säker på hur de menade. Rätt enligt vem? Där hade jag nog behövt något slags exempel på hur de menade.

Nu är klockan 2:45 och jag borde snart sova, jag fryser och känner mig allmänt eländig mycket beroende på att jag har väldigt ont i rygg och axlar av någon anledning.

Jag hittar inte min nagelsax så mina naglar är långa och otäcka, jag kan inte fila dem för de är av dålig kvalitet och spricker bra, jag är inte rädd för att bryta en nagel, möjligtvis för när de böjer sig bakåt eller gå av alltför långt ner eftersom det gör ont!

Kommentera

