Äntligen klar besiktningen för denna gång!

Vår lilla Bast har nu nytt fräscht batteri och har tagit sig igenom besiktningen med en enda liten etta som vad jag förstår är lätt att fixa och eftersom det är  1 och inte 2 som sist innebär det att vi inte behöver ombesiktiga!

När vi var ute på grillkväll fick jag låna ett NDS spel av ett av barnen, Pokémon! Så nu vill jag också ha ett Pokémon spel det var lättspelat och underhållande, tyvärr finns det inga pengar till det just nu 😦

Går och vankar i väntan på att få en sammanfattning av min utredning, den landstingspolitiker som hjälper oss är själv sjuk och ligger inlagd för 14 dagars utredning men det finns ju andra inkopplade som vi ka vända oss till men det är ju det där med namn och telefonnummer och tocke sånt.

Det är ju det problemet också att jag inte riktigt fixar telefonkontakt med vård och annat och Syster mår inte alls bra just nu så hon har begränsat med ork, tyvärr har tålamod aldrig varit en av mina starka sidor och ovisshet och inte ha någon tidsplan för när det skall hända något är väldigt svårt för mig att hantera.

Skulle tagit blodprov för flera veckor sen för kolla lever och annat men har inte haft ork, har inte heller någon lust att träffa min psykiatriker eftersom jag inte känner att den kontakten är till någon hjälp, snarare tvärtom.

Har inte varit på biblioteket på länge och drar mig för att gå dit, dels för att det var länge sedan jag var där och jag tappat rutinen, sen för att det snart är sommar och det förmodligen börjar bli dags för vikarier, vilket kommer att innebära att jag går där och tröskar med mina enahanda arbetsuppgifter väl medveten om det inte kommer att bli något mer att, att det är mer som en udda hobby än ett jobb och avundas på sommarvikariena som får lära sig en massa saker och som räknas på ett annat sätt, som blir anställda och får lön.

Det har inte varit något vidare beställt med sömnen på sistonde vilket på intet sätt underlättar tillvaron. Kommer i säng sent, har svårt att somna och vaknar igen efter allt för kort sömn.

Försöker städa här hemma vilket går så där, det är inte det att jag inte kan städa i sig, jag kan visst plocka saker, dammsuga och allt det där men det där med struktur fungerar bara inte, vilket är väldigt nedslående, man jobbar hårt med städning i flera timmar och efteråt är det fortfarande stökigt.

Sa till Syster igår att jag vill gärna bli av med några diagnoser eftersom ”det är trots allt INTE som Pokémon ‘gotta cath ‘em all'”;)

Ofta när man är på platser med många andra människor händer det att man råkar snappa upp bitar av andra människors konversationer, det kan ibland vara både underhållande och förvirrande, passerade två kvinnor när jag var och handlade för ett tag sen och när vi passerar varandra hör jag den ena säga ”blåsyra i magen” jag har inte en aning om vad deras samtal handlade om, men särskilt nyttigt lät det inte.

2 responses to “Äntligen klar besiktningen för denna gång!

  1. Bra att säkra Gamla Bettan klarade sig åter en gång!

  2. vegangeekgirl

    Det är underbart! Den krånglande framlyktan höll på att driva oss till vansinne, då det verkar har blivit något fel på ”riktningsmekanismen” Nu skall vi bara komma ihåg att sätta på det nya skattemärket så att det syns hur lagliga och fina vi är 😀

Kommentera

