Tvätt och spelkväll

Var för sig alltså inga intressanta kombinationer här inte 😉

Just nu kör jag en omgång mörk 40 tvätt och provar för första gången de nyinköpta tvättnötterna på en hel maskin.

Har provtvättat innan med kavaj och byxor från second hand som tydligt inte hade tvättats innan inlämning (fläckiga, papperservetter i fickorna som inte såg ut att ha varit i kontakt med mycket vatten) var lite orolig eftersom de oanvända nötterna luktade lite parfymaktigt, men inget av den lukten hamnade i kläderna och de använda nötterna luktade inte längre, jag samlade ihop dem eftersom jag misslyckats med att knyta ihop påsen och la dem på tork inför nästa tvätt. Vilket har dröjt lite eftersom vi vet av erfarenhet att om man tvättar mer än man hinner ta hand om leder det oftast till omtvätt innan man ens har hunnit använda sina kläder.

I kvälll skall vi hem till Systers biologiska syster och hennes familj och spela spel och äta lite god mat. Specialmat till den lilla herbivoren medtages 😀

Spelar Dr Kawashima’s Brain Training varje dag och hade kommit upp? Ner? Till en 40 årig hjärna när jag möttes av en uppgift där man fick titta på 30 ord tror jag det var, himla många i alla fall i två minuter sen hade man tre minuter på sig att skriva så många som möjligt, jag kom ihåg 4 tror jag det var och plötsligt var min hjärna 58 år! Som det kan gå.

Batteriet klarade sig på en laddning från söndag till fredag trots att jag spelade varje dag!

Jag var totalt slut igår kväll och hade planerat att sova så länge det bara gick idag eftersom det blir sent i kväll och jag sovit dåligt på sistone, men mycket möda och stort besvär lyckades jag sova till 9:30! Vad har hänt med mina talanger i sjusoveri, visst jag är dålig på att somna men brukar kunna ligga mycket längre på morgonen när jag varit riktigt trött.

Kommentera

