Tunga dagar

Min hjärna försöker göra mig deprimerad eller i alla fall mer nedstämd än jag redan är.
Syster har lyssnat mycket på Cornelis Vreeswijk den senaste tiden, inget ont i det jag gillar de flesta av hans sånger, men hjärnan har snappat upp det hela och jag har nu fått en av dem på repeat i hjärnan eller snarare en liten snutt från ”Ballad på en soptipp” omochomigen spelar min hjärna ”för var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli, för var dag blir det bättre men bra lär det aldrig bli”

Jag har kämpat den sista tiden med att inte ge upp hoppet om ett bättre liv med att inte ruttna helt på vården och dess oförmåga att ge någon adekvat hjälp, på min läkare som inte förstår att det är ADHD jag behöver hjälp med att leva med utan i stället koncentrerar sig helt på depressionen och inte lyssnar på mig när jag försöker förklara för henne vad jag känner och vill ha hjälp med.

Syster mår inte heller bra så det är ganska dyster här hemma, men vi kämpar på båda två.

Det har gått så långt att den person som flera gånger har uttryckt tydligt att hon tycker illa om mig, som för inte så länge sen inte kunde stå ut med att jag var i samma hus som hon, som varit arg för att hennes mamma som är min bonusmamma lagt så mycket tid på att hjälpa mig så även om det har gått bättre de senaste åren trodde jag aldrig att hon skulle notera eller bry sig om att jag inte mår bra. Mitt mående har varit så uppenbart att hon blivit orolig för mig och pratat med det först med sin yngre syster och sen även lyft luren ringt sin mamma och dels berättat att hon är orolig för att jag inte alls mår bra och sedan uppmanat mamma att ”du måste se om du kan göra någonting för att hjälpa henne” jag är både rörd och väldigt förvånad över detta händelseförlopp.

Har varit på fler VerkSam möten och skall träffa en arbetskonsulent den 15:e som just nu jagar en OSA plats åt mig, hon skulle prata med biblioteket men jag vågar inte ens drömma om det eftersom de redan har gjort klart att de inte har möjlighet att anställa mig.

Vi har kontakt med en landstingspolitiker som är väldigt upprörd över att man inte får gå på habiliteringen med ADHD om man är över 18 och att man inte har rätt till LSS, vi skall skicka efter min utredning som han i sin tur skall skicka till en kvinna han känner som har lämpligt sjukvårdsyrke, kommer inte ihåg vilket för att hon skall se vad som gjorts och se om det är något annat jag kan begära att de skall göra i testväg eller så.

Sen blir det inte bättre av att bilen krånglar och måste ha nytt batteri vilket jag antar aldrig är billigt men inte blir lättare av att det behövs ett litet, litet batteri som kan få plats under vår lilla, lilla motorhuv…

Nu lite positivt jag har skaffar en Nintendo DS Lite eller den kommer att vara kvar i Småland till efter påsk eller så då den kommer hit!
*Rättelse *jag* har inte skaffat det, det var Syster som ordnade ett åt mig som en överraskning! 😀

Katterna kommer bättre och bättre överens och vi fick en riktigt söt bild på dem när vi var iväg och var hundvakter som jag tänkte bifoga till detta inlägg.

cuddlycats

4 responses to “Tunga dagar

  1. Det kan låta klyschigt att säga att man vet hur det känns..men här kommer det ändå: Jag vet hur det känns/kan kännas. Jag har varit inne i en depression under en längre period nu pga hur mitt liv är nu och att jag inte direkt känner att det finns någon ljusning. Det har heller inte gjort det lättare att jag och sambon gått igenom en svår händelse som satt djupa spår i förhållandet. Det är som ett enormt tungt ok över axlarna dag ut och dag in…att inte veta hur man ska få tillvaron i ordning, få ro i sin hjärna..
    Men nu har jag påbörjat utbildning till undersköterska och har blivit erbjuden jobb (känns läskigt iom att jag inte jobbat på länge länge). Och jag ska återuppta min adhd-utredning nu på torsdag. Även om jag inte ser ljusningen just nu, vet jag ändå att den finns där nånstans. Det kommer bli bättre, men just precis nu mår jag verkligen inte bra.

    Jag hoppas att du ska må bättre snart. Och jag finns där på msn om du vill snacka av dig. Jag kanske inte alltid verkar så talför (det är lite eremit över mig), men jag finns där iaf och jag är sjuhelvetes bra på att lyssna.
    Ta hand om dig!

  2. Tack för ditt svar och stöd Josefine, det betyder mycket. Skall hålla utkik efter dig på msn.

  3. Jag undrar så varför katter är helt hooked på VÄSKOR. Att ligga på dem!

  4. vegangeekgirl

    Precis! Varje gång jag ställer ifrån mig den väskan någonstans där det finns en katt i huset, slutar det med att de hittar den och beslutar sig för att den är den bästa liggplatsen NÅGONSIN!

Kommentera

