Hundpromenad

Idag är Syster iväg på annat håll så jag tog Godishunden på promenad själv, Godishunden är en Irländsk setter som är ungefär 8 år gammal skulle jag tro, jag satte på henne kopplet och vi krånglade oss ut genom dörren utan att Isis kunde springa ut och försvinna bland husen. Jag erbjöd som brukligt en godbit, men i stället för att glatt glufsa i sig tittade hon bara ointresserat på hundgodiset i min hand, jag blev lite förvirrad men propsade inte på att hon skulle ta den, vi gick en runda som Syster visat mig innan och två gånger under promenaden som varade ungefär en timme erbjöd jag henne en bit godis men Godishunden visade inget intresse för detta, när vi mötte andra hundar stod hon mest och gnydde annars brukar det vara en del skällande.
Jag började tycka att det var något konstigt med det hela och började fundera på om hon inte var bekväm med mig,
för hon uppträde nästan kuvat på ett sätt som hon inte brukar, även om vi brukar gå bra ihop så är jag trots allt ingen hundmänniska och begriper mig inte riktigt på dem.

Jag tänkte att jag skulle prata med Syster om det när vi kom tillbaka, när vi var på väg hem igen stannade hon plötsligt till och det märktes att hon inte mådde bra, hon kräktes på gångvägen inte mycket och det som kom upp var alldeles gult.

Jag ringde Syster som skall mejla Husse och Matte när hon kommer tillbaka för att få råd om vad vi skall göra.
Jag har satt undan hennes mat, det fanns ganska mycket kvar av frukosten hon fick för flera timmar sen, men vatten finns så klart framme.

Godishunden har legat och vilat sen vi kom tillbaka hon har bara flyttat sig från golvet till en fåtölj, hon har inte visat något intresse för sin försvunna matskål och har heller inte druckit något, jag kollade när jag satte undan maten att vattenskålen var välfylld.

Jag känner mig ganska hjälplös just nu, jag vet som sagt inte mycket om hundar och jag vet inte heller när Syster kommer hem. Den enda veterinär jag känner till dit vi brukar ta katterna är stängs så här dags.

Kommentera

