Tvättproblem

Tvättmaskinen har kommit på sniskan och står nu väldigt ojämnt upptäckte vi igår när vi kört en maskin mörk tvätt så vi bestämde att vi måste stabilisera den innan vi tvättar igen för att inte riskera att den slås sönder mot den ”inhägnad” den har där den står under bänken.

Kom jag då ihåg detta idag när jag skulle hänga den tvätt som aldrig blev hängd igår?
Inte då, jag startade käckt 15 minuters programmet med enbart sköljning och centrifugring vi använder när tvätten legat för länge och gick och satte mig i vardagsrummet vid datorn när jag hör centrifugen dra igång minns jag plötsligt ostadigheten och går med bävande hjärta och tittar på eländet.. *pust* inte illa som jag befarat och timern på maskinen säger att det är två minuter kvar inte mycket jag kan göra vad jag vet så jag vankar runt som en äggsjuk höna under dessa minuter och drar en lättnadens suck när det hela är klart. Jag plockar ur tvätten, skrämmer bort Isis från att tycka att tvättrumman är en rolig lekplats genom att sticka en handen och försiktigt snurra den ett varv, sen stänger jag luckan och tejpar fast en minneslapp åt mig själv i A4 format rätt på luckan på det viset skall nog inte ens jag kunna missa det! 🙂

Jag har köpt mig en häftig t-tröja trots att vi egentligen inte köper nya kläder just nu samt en extra pyjamas så att jag inte skall stå utan varm pyjamas med bröstficka när den ena är i tvätten, jag behöver bröstficka eftersom jag vill ha iPoden där som jag behöver för att kunna somna för någon som bara kan somna på mage vrider och vänder jag väldigt på mig innan jag somnar.

Jag är mycket bekymrad över regeringens ställningstagande när det gäller energipolitik jag är, har alltid varit och kommer alltid att förbli en övertygad kärnkraftsmotståndare, visst kärnkraften ger inga koldioxidutsläpp men det är faktiskt den enda fördelen med kärnkraften medan däremot dess nackdelar är många och stora, det är allt jag kommer att säga i ämnet idag, jag känner att jag har tillräckligt på fötterna för att vara motståndare mot kärnkraft däremot känner jag mig inte mogen för debatt, jag vill dubbelkolla fakta, lära mig ”rätt” språk samt det faktum att jag måste öva på att debattera innan jag försöker föra en seriös debatt med meningsmotståndare, just nu har jag en tendens att ta saker alldeles för personligt och bli alldeles för upprörd för att det skall funka.

Var på nytt möte med Herr Verksam, det var mycket nedslående, tvärtemot vad han har uttryckt innan sa han nu att jag själv var ansvarig för att hitta någonstans att jobba att det inte var hans uppgift att göra det för ”ingen arbetsförmedlare gör sånt” typ. Om det nu är så, varför skall jag då gå på ”specialförmedling” och berätta saker om mig som jag egentligen inte vill? Varför har han inte sagt det innan? Får jag inte i så fall mindre hjälp än ”vanliga” arbetssökande som åtminstone får gå på söka jobb kurs och tocke sånt?
Tror de på fullt allvar att det fungerar om jag går ut till en arbetsgivare och säger ”Hej jag är en 37 årig kvinna utan särskilt mycket vettig utbildning som inte har någon egentlig arbetsliverfarenhet jag behöver ett jobb som inte är för tråkigt, inte involverar kemikalier eller alltför bullrig miljö, men eftersom jag varit sjukskriven länge är jag åtminstone billig att anställa i början! Anställ mig?”

Sen måste jag ansöka om nytt bostadstillägg eftersom jag nu har ”annan inkomst” de vill ha inkomstuppgift för att se om/hur mycket de kan minska bostadstillägget med, jag har än så länge tjänat ungefär 2300 kr tror de att jag skall försörja mig på det? Kanske tjänar någon tusenlapp till i år, högt räknat blir kanske min årsinkomst från min lilla timanställning som assistent åt käre bror 6 000kr! Wow inte illa va?
De pratar så mycket att alla skall ut i arbete men de gör det så krångligt de bara kan för oss som är villiga att försöka, jag har redan anmält min inkomst när jag anmälde förändrad inkomst till försäkringskassan förra året innan jag började, pratar de olika avdelningarna aldrig med varandra, eller gillar de bara att plåga folk med sina eländiga oändliga blanketter?

Kommentera

