Ensam helg

Syster är på äventyr i huvudstaden, hon har varit där hela helgen på feministiskt forum och kommer hem vid tiotiden i kväll.
Jag sitter här med datorn i knäet och tittar på TV4 fakta på ett program som på svenska heter ”Kön: Varken eller” har inte lyckats uppfatta originaltiteln. Det är intressant.

Jag har tittat en del på TV under helgen och de kanaler som dominerat har varit Animal Planet, Discovery Science och National Geographic Channel jag har sett ett intressant program om graviditeter där man följt utvecklingen i livmodern hos kvinnor med flerbarnsgravideteter, sett en hel del Animal Cops och Mythbusters som vanligt och funderat lite över hur Systers och mitt tv-tittande skiljer sig åt, dels lite programval men framförallt planerandet inför det, Syster kollar igenom tv-tidningen i förväg och planerar i förväg vad hon vill se (det är tack vare henne jag kan följa tv-serier utan att missa åtminstone hälften av avsnitten) själv orkar jag oftast inte titta igenom hela veckan på en gång, hittar den inte när jag behöver den och blir förvirrad av att bläddra fram och tillbaka mellan tv-tablåerna som är utspridda över flera sidor. Så jag greppar fjärren till digitalboxen och trycker på knappen som det står ”guide” på och får upp en lista med ett otal kanaler jag klickar mig upp och ner i listan tills jag antingen hittar något jag vill se på en kanal jag tror mig veta att vi har, väljer den och tittar alternativt ger upp eftersom ingenting verkar lockande och stänger av tvn. Zappande gör mig nervös för den ständiga växlingen av program gör mig trött, förvirrad och irriterad.

Jag har fått en del gjort i helgen tvättat lite, diskat lite och plockat lite men som vanligt inte så mycket som jag hade velat.

Har ett nytt möte med Herr Verksam på tisdag, hoppas det leder någonstans.

Har varit hos sjukgymnasten med mina onda axlar och rygg, hon konstaterade att jag har full rörlighet med rörelsesmärta har även kvar en del av in överrörlighet skall dit igen på tisdag.

Kommentera

