Hårt arbetande

Pannkakskalaset gick bra, alla gillade sina pannkakor. Det blev över av alla barnens pannkakor som frusits in för att avnjutas senare, mina veganpannkakor tog däremot slut, men så åt jag också några dagen innan när jag gjorde dem. 🙂

Syster träffar sin kurator idag och passar på att uträtta diverse ärenden, hoppas hon kommer hem snart för jag börjar känna mig lite ensam. Själv har jag arbetat hårt under tiden.

Jag har diskat en del och annat ligger i blöt, jag har gått igenom våra konservburkar och annan skafferimat och skrivit ner vad vi har och på vilken hylla de nu finns, jag har dock inte hunnit med hela skafferiet. Passade på att torka av hyllorna när de var tomma, jag har röjt på bänken i tvättstugan som blivit uppsamlingsplats för lite allt möjligt, insett att vissa saker verkligen borde komma iväg till någon form av avfallshantering snarast. Sen har vi ju en bänkdiskmaskin i tvättstugan och vattnet tar den från kranen i vasken brevid, sen när den är klar med vattnet åker det ut i samma vask som väl har blivit lite väl ofräsch av dettta och trots att jag försökt rengöra den hjälpligt har inte mycket hänt utan avrinningen har varit dålig, nu gjorde jag ordentligt rent, när det fortfarande rann undan väldigt dåligt, tittade jag på silen och insåg att det satt en stor behändig skruv i mitten, jag plockade raskt åt mig närmaste skruvmejsel och tog loss alltihop, synen därunder var inte för de kräsmagade men förklarade varför det tar sån tid för vattnet att rinna undan, jag rengjorde med lite papper både i själva vasken och på undersidan av silen och skruvade med viss möda ihop den igen, Isis ”hjälpte” till och efter en stunds frustrerat slitande insåg jag att det skulle bli så mycket lättare om jag använde en större skruvmejsel till den ganska stora skruven i stället för den lilla som råkat ligga närmast och nu när jag har en rejäl spårskruvmejsel som jag dessutom vet var den finns så verkar det ju dumt. Sen gick det hela snabbt och enkelt och jag har dragit i gång diskmaskinen eftersom den var knökfull.

Vi har varit och besiktigat bilen, vi fick två anmärkningar dels kärvar låset till motorhuven när den skall stängas, dels är högra halvljuset felriktat och bländar vilket måste vara ordnat till början av mars, motorhuven behöver lite olja av lämpligt slag och problemet med lampan har jag jag fått tips av min lillebror hur man fixar så skall försöka ordna det så snart som möjligt. Däremot såg den fin ut undertill vilket alltid är en lättnad eftersom det är både kostsammare och krångligare att fixa.

*telefonsignal*
Det var Syster som är på ingång, hon är frusen och vill ha en kopp te.
*Återkommer med två tekoppar och sätter sig vi datorn med full temugg bredvid sig*

I kväll skall vi ha myskväll med Thai Mat, lite vin med cider (eller pärondryck med ciderkaraktär som det heter nuförtiden)
och spela lite sällskapsspel!

Isis har bestämt sig för att njuta av den spännande utsikten från balkongen där vi har en kattmöbel som är väldigt populär men som vi har svårt att få plats med inomhus.

6 responses to “Hårt arbetande

  1. Pingback: Lotta utmanar « Frk F

  2. Jösses, du hinner med lika mycket på en dag som jag gör på en månad. Det är härligt att höra.
    Du har en utmaning som väntar på dig. Kolla in mitt senaste inlägg. Du MÅSTE INTE göra den, ville bara tillägga det till pingen som skickades hit. Utmaningar är ytterst frivilligt.

  3. Pingback: Goda vanor för damptanter på 50-talet « Frk F

  4. Pingback: Lotta utmanar « Florsocker

  5. Pingback: Goda vanor för damptanter på 50-talet

  6. Pingback: Lotta utmanar

Kommentera

