Pannkakor

Imorgon skall vi vara barnvakter och då skall vi passa på att ha pannkakskalas för alla 4 kusinerna, pannkakorna är redan gjorda och det är inte helt okomplicerat att bjuda på mat, barnen är i åldersordning flicka, pojke, pojke, flicka pojkarna har inga födoämnesallergier/överkänsligheter medan äldsta flickan inte tål laktos, soja och vetestärkelse vilket gör att det räcker inte att det är glutenfritt. Sen lillflickan tål inte gluten och mjölkprotein så laktosfria produkter fungerar inte, sen en variant till mig veganen. Syster passade på att baka brödbullar som fungerar för alla att äta, när brödbullarna var klara plockade hon ut dem och lade dem på ett galler, jag plockade med lite disk och sånt när jag fick syn på plåten som stod lite på sniskan på skärbräda så jag bestämde mig för rätta till den för att den skulle vältas ner eller så och glömmer helt att den plåten just kommit från en 250 grader varm ugnen, så jag greppar den med bägge händerna och släpper den raskt igen och viftar förvirrat på mina inte alltför glada händer till Syster säger åt mig att skölja händerna i kallt vatten i stället, vilket jag gör, det blev inga skador men jag måste säga att det är ändå inget jag rekommenderar att man gör 😀
Nu skall jag duscha och fixa ordning lite saker inför imorgon för jag är trött och behöver sova.

One response to “Pannkakor

  1. Hoppas barnvakteriet gick bra. Inte lätt detta med alla matallergier och egna matval som finns nu för tiden… Jag kan inte minnas att det var så många allergier när jag var barn och det var dags för kalas och sånt.
    Tur att du inte fick en massa brännblåsor på händerna!

    PS: Du har en utmaning hos mig: http://addanna.wordpress.com/2009/02/05/jag-blev-utmanad/

Kommentera

