The return of the Damp-tants logga!

Äntligen fick jag dit den igen! Fast nu inser jag att jag nog får byta till en med vit text om jag behåller den här layouten men det får vänta, jag skrev enligt instruktionerna här men varje gång jag tryckte ”spara ändringar” så åt den raskt upp det mesta av texten och lämnade en ensam liten inhägnad IMG jag provade ett flertal gånger innan jag bestämde mig för ett djärvt grepp och skippa /img på slutet om inte annat för lite variation! Då gick det genast!

Sen försökte jag göra sån där hyperlänk i min förra post till den post i en annan blogg som kommenterade mitt inlägg (eller är det de som är pinga?) i alla fall så finns det två möjligheter antingen tillåter inte den bloggen sånt eller så har jag gjort fel. Annars kan jag ju lämna en vanlig kommentar men både ”ping” och kommentar kändes lite lätt överdrivet.

Jag håller på att övergå från att använda msn messnger med en hotmail adress till att använda den med mitt gmail konto (tänkte göra mig av med hotmail kontot finns ju någon slags gräns på mycket man kan hålla reda på här i världen)

Jag har nu fått papper om försäkringskassan om att de godkänner min lilla timanställning och att de inte kommer att nagga på min sjukersättning eller vad det heter för tillfället. Jag är nu timanställd på Sydassistans som assistent åt min lillebror, jag kommer väl antagligen att bara jobba när jag är nere och hälsar på mamma på storhelger och liknande då hans ordinarie assistenter gärna vill vara lediga.

Vi har minsann investerat i en ny strykbräda, den gamla råkade framme för länge och klarade i längden inte av att fungera som kattsprångbräda (den var redan lagad som innan) så nu har jag lagt den sista biten i containern som står här utanför 1 gång i månaden vilket känns ganska skönt då den var ganska otymplig och vi inte på något sätt lider brist på prynglor att fylla lägenheten med.

Jag kommer bättre och bättre överens med min nya mobil en Samsung Omnia i början kom vi inte alls överens, vilket gjorde mig ledsen, besviken och desperat eftersom jag dels sett fram så emot att få den, dels på att vi bundit upp oss på så länge, men en dag klarnade det och nu kommer vi mycket bättre överens! Jag vill nu skriva om instruktionerna och som första punkt skriva ”Släng pinnen! Eller hitta något alternativt användningsområde för den” för det var när jag lade undan den, kalibrerade om skärmen som mobilen plötsligt gick använda utan att man slet sitt hår eller drabbades av stark lust att slänga mobileländet i väggen eller ut från balkongen eller liknade.
Nu skall jag bara införskaffa någon trevlig ringsignal och sånt till den!

Jag är medlem i Cint och går dit emellanåt och betygsätter diverse matvaror och andra prynglor, jag ogillar dock att gå dit direkt efter nyår, går jag dit nu står jag som ”Kvinna 38 år” vad tusan? Ge mig åldersnoja! Gör det bara, det var ju bara lite mer än en månad sen jag fyllde 37 år! Hur snabbt kan man åldras egentligen?

Sover fortfarande för lite och just alldeles urlakad, men kanske om jag rotade reda på något mer att äta skulle jag kanske kvickna till en aning i alla fall.

One response to “The return of the Damp-tants logga!

  1. Men va bra med försäkringskassan, mobilen o jobbet!

    DAMP-tantsloggan har inte velat bo i min blogg på flera mpnader. Men nu känner jag mig inspirerad av att du fick till det så imorgon gör jag nog ett nytt försök. TACK!

    Och mat KAN vara himla praktiskt har jag upptäckt. I perioder har jag nästan gjort en mat och sov – klocka (a la Skalman). Man lägger in larm i mobilen och sen lyder man. Jag brukar behöva hålla på några veckor – men sen är livet lite mer på spåret igen. Knepet (för mig) är att aldrig försöka sova mer än någon kvart – utan läsa eller lyssna på bok en stud om jag inte somnar) Fast jag kan verkligen inte säga att jag egentligen har svårt att somna. Bara svårt att komma i säng. Vimsar runt alltför sent, för trött att ta mig i säng. Som nu. Och igår. Och i förrgår 😉 Och sen gäller det att ha en inrutad rytm i stort sett alltid. Jag går upp (och ut med vovve) mellan 5.30 och 6.00 vardagar och runt 9.00 helger. Nästan utan undantag. Låter tok-inrutat och skit-trist, medges. Men alternativet är värre (och JA jag vet att alla är olika och att beskäftiga råd kan vara nästan ett hån. Men ibland funkar ju andras genom trial and error utprovade knep)

    Ät mycket fett o så – lite kolhydrater. Då blir man (efter ett tags omställning piggare – tycker jag) Och mindre toppriden av blodsockret.

Kommentera

