Zoloft och våldsamma TV-program

Hänger väl inte ihop förutom att jag tänkte skriva om bägge ämnena, först zoloften eller vad nu den billiga kopia hette sist jag fick ut från apoteket, spelar nog ingen roll jag kallar den Zoloft för enkelhetens skull. I alla fall jag har tappat bort dem, hela asken eftersom jag är effektiv på det sättet, jag minns inte riktigt när, men jag tänker varje morgon när jag tar min Concerta att jag måste be Syster hjälpa mig att hitta dem när hon kommer upp och sen glömmer jag det tills nästa morgon när jag tar Concerta och inser att jag fortfarande inte vet var Zoloft asken är. Suck nu ville jag visserligen prova att gå ner i dos på Zoloft och förhoppningsvis klara mig utan den så småningom, men det jag hade i åtanke var en långsam utsättning under läkares överinseende inte ”cold turkey” för att jag tappat bort asken, inte vet om jag har några fler uttag och inte orkar försöka ringa sjukvården och fråga, Syster som vanligen ringer sånt mår inte heller bra. Jag har tagit Zoloft sen 2000 och är inte säker på att sluta på det här viset är en bra ide.
Jag mår inte alltför bra just nu efter jul och så, känner mig stressad och allmänt misslyckad.
Dessutom är dygnsrytmen fortfarande ur led, svårt att hålla måltidsordning och allmän fetmanoja, vill gå ner i vikt nu! Har inte tålamod att vänta, dessutom är det en liten del av mig som påminner mig att om jag inte varit så glupsk när jag började äta igen behövde jag inte ha gått upp så mycket i vikt, jag saknar tunnheten, jag vet att den inte var hälsosam och Syster kommer inte bli glad när hon läser detta, men jag saknar den även om jag inte saknar den ständiga frusenheten och tröttheten.

Just nu tittar jag på TV efter Syster instruerat mig lite och lovat att det inte finns någon inspelning som ligger och lurpassar redo att stjäla mitt program. Jag har precis tittat färdigt på Animal SOS på National Geography Channel och har nu tagit mig ner till Discovery Channel där jag tittar på ”Skitiga jobb” i väntan på Mythbusters!
Innan Syster la sig att vila tittade vi tillsammans och då på ”Criminal minds” vilket var en dålig idé, jag har svårt att se på det och en andra program av den enkla anledningen att det blir mer våld än jag klarar av, på det hela taget har jag en gräns för hur mycket våldsamma program jag klarar av, jag är inte själv riktigt klar på var den gränsen går men jag vet när jag passerat den för då slutar det med att jag sitter i soffan efteråt upplöst i tårar, jag kunde ju gått in på mitt rum med datorn men där är så attans kallt att det drar jag mig för att vara där när jag gör något stillasittande.

De har ganska nyligen öppnat en hel drös affärer i närheten det är CityGross, Karlsson, ett Apotek och lite annat man har lagt stora pengar på att bygga nya vägar dit men någon liten bro för gång- och cykeltrafikanter ansåg sig inte kommunen ha råd med, nu är det ganska långt att gå det eftersom det är kringelikrokar och det ser inte som någon trevlig väg att gå heller när det är mörkt och kallt, nu har vi ju turen att kunna köra bil dit, men en del andra som inte har den lyxen har börjat gena över vägen som skiljer det område vi bor i från området med alla dessa affärer, vilket jag kan förstå eftersom den vägen är så mycket kortare och trots käcka talesätt som ”genvägar äro senvägar” så gillar de flesta genvägar, vilket innebär att vi har människor antagligen mest ungdomar i den fasen i livet man anser sig vara mer eller mindre odödlig som genar över E4:an i mörkret.. låter säkert och bra eller? Jag klandrar dem inte utan förstår dem ganska väl och är egentligen inte direkt förvånad, däremot är jag orolig för deras säkerhet, hur länge dröjer det innan det händer en olycka? Hade det trots allt inte blivit billigare med en gång- och cykelbro i längden?

Men vänta nu! Klockan är 8:28 PM skulle inte Mythbusters börja 20:10? Fick jag in fel kanal ändå? *kollar tidningen* nähä det börjar tydligen 21:00 då har åtminstone inte missat dem, men hur läste jag?
Nåväl *stänger av ljudet för att slippa lyssna på reklamen* huvudsaken att jag får se dem senare.

Jag måste verkligen dela medicin, mobilen ringde innan för att påminna mig om att ta propavan, gjorde jag någonsin det? Det är bara att hoppas för jag har inte den blekaste aning och vill inte riskera att 4, det verkar onödigt många.

One response to “Zoloft och våldsamma TV-program

  1. Pingback: En annan del av verkligheten « I läkemedlens värld

Kommentera

