Tekniska framsteg

Jag är och har alltid varit en väldigt tekniskt intresserad person, teknik får mina ögon att tindra som på ett barn i en leksaksaffär. Men nu har jag problem, det är vanligen Syster som hanterar Tvn, dekodern och videon och jag är nu ensam hemma med katterna och skulle vilja titta lite på TV, helst Animal Planet eller någon av Discovery Channelerna nu är problemet att jag hitta bara den ena fjärrkontrollen och jag är ganska säker på att man behöver två för att komma åt de kanaler jag vill titta på, sen är jag lite osäker på vilka knappar man skall trycka på för att komma rätt och vilka kanalplatser de ligger på, inte nog med det när jag någon gång är ensam hemma och lyckats få fram en kanal jag vill titta på och sitter där och följer något intressant program kan det plötsligt poppa upp en ruta som pratar om förprogrammering av inspelning och sen försvinner programmet jag tittade på och jag sitter där snopen och lite småirriterad över att jag inte får se färdigt mitt program. Inte konstigt att jag undviker att titta på tv ensam det är inte bara att jag vill passa på att inte ha ljud i bakgrunden hela tiden.

Kommentera

