Fortfarande sjuk

Det här är väl inte någon av mina bättre jular, inga stridigheter eller så men jag hostar fortfarande lika illa och har ont i halsen. Jag kommer att tänka på en reklamfilm jag sett åtskilliga gånger för någon slags halstabletter där en man sitter och tittar på en tallrik spagetti men den ser som taggtråd innan han tagit halstabletten jag har alltid tänkt på den som lite överdriven men tydlig, men nu när det känns som svälja taggtråd när jag bara sväljer undan lite saliv känns det inte så roligt längre.
Jag tar Mollipect men den hjälper inte fullt ut, min läkare ville inte skriva ut cocillanna och Mamma argumenterade också emot den eftersom hon säger att morfin är ”andningsdeprimerande” men jag har tagit den innan utan bekymmer och till skillnad från Mollipect brukar den hjälpa och det är ärligt talat det enda jag bryr mig om just nu.

Isis har varit en typisk kattunge och hoppat upp och lekt med typ allt vi inte velat att hon skulle ge sig på.
Någon av de små sötnosarna lyckades välta granen igår eller om det möjligtvis var ett samarbete vi vet inte riktigt.

Jag är något vansinnigt sugen på apelsiner men jag kan inte äta dem! Det gör alldeles för ont 😦

Vi skall till läkaren om några timmar jag hoppas verkligen att hon/han har något att skriva ut som gör livet just nu mindre plågsamt.

Jag fick många fina presenter, det är bra att önska sig billiga böcker för då kan man få flera stycken!
Systers böcker ligger väl på ICA vid det här laget men hon fick egengjorda ”presentkort” så hon vet vad hon har att se fram emot.

Lillebror och hans fästmö ko hit på juldagen och alla utom bror som inte ville följa med besökte vi Pappas grav, det var ett fint men sorgligt ögonblick. Kändes dock lite trist att inte orka gå ens den lilla biten så jag fick skjuts.

2 responses to “Fortfarande sjuk

  1. Gott nytt år kära du och hoppas du snart blir bättre!!

  2. hej, vet inte vem du är, men har haft samma problem att svälja när jag har haft massa halsfluss. Jag säger bara Mucoangin. det är the shit. den behöver man inte svälja, bara suga på, så domnar halsen bort lite grann och det går att äta hyggligt.
    krya på dig
    hej hej

Kommentera

