Julfirande i söder

Vi körde ner till Skåne den 20:e, tyvärr var AddAnna upptagen den dagen så det blev inget lussefika.:( Jag är sjuk, jag hostar och har något grymt ont i halsen, kanske tur att vi inte kunde stanna och fika så jag spred mina bakterier eller virus eller vad det är till fler.
Den 21:a firade vi min födelsedag och jag fick många fina presenter. Bror får ingen ro dessa dagar han tänker bara på julklappar och har längtat hela månaden.
Sömnen har fortfarande varit lite halvjobbig men är jag uppe här och till exempel sitter i sängen och löser korsord (och hostar får erkännas men jag hostar faktiskt mer om jag ligger ner) kan Mamma inte sova, vilket gör mig förbryllad hon hör och störs av de små ljud det alstrar men ändå har hon radion på så högt att man inte kan vara i rummet.

Jag kan surfa här på min kära dator tyvärr är inte täckningen för 3 så bra här ute på landet, det går hyfsat snabbt när jag surfar men den kopplar ständigt ner sig till min stora frustration. Jag fryser och borde ta på mig en tjockare tröja men har ingen lust att lämna datorn och sen komma tillbaka till ett nerkopplat Internet så jag väntar tills jag är klar med denna uppdatering.

På min födelsedag åt vi en god Afrikansk gryta med kikärter och torkad frukt med jasminris till, alla åt med god aptit och sen hade vi chokladtårta efteråt. Sen skulle vi äta av samma gryta kvällen efter, det fanns gott om mat kvar och det var en komplett måltid och allt det där, men Mamma kände sig tvungen att ”komplettera” måltiden men nylagad köttfärs, trots att det på inget sätt var ont om mat och kylskåpet är knökfullt. Jag antar att hon helt enkelt inte klarade sig utan något animaliskt att äta längre.
Jag har inga synpunkter på att hon inte är vegan utan omni men tycker det blir lite fånigt när hon måste demonstrera sin icke-veganism på detta sätt. Jag tänker inte smygomvända henne, det verkar som hon måste klaga på vegansk mat av ren princip efter en del kommentarer hon kommit med genom åren.

Vi har varit på Apoteket och köpt hostmedicin, halstabletter och pappersnäsdukar till mig, sen handlade vi på COOP Extra där vi kunde segla förbi de långa köerna och betala våra varor! Shop Express FTW!

Sen har visst påven gjort några ”käcka” uttalande om homosexualitet eller ganska otrevliga uttalanden vilket jag antar är vad man kan vänta sig av påven i det ämnet. Jag läste en diskussion på nätet för ett tag sen då det ämnet diskuterades och någon hävdade att det ”behövs heterosexuella förhålladen för mänskligheten fortlevnad” och fick genast mothugg av någon som konstaterade att det inte stämmer ”allt som behövs för mänsklighetens fortlevnad är att en del människor föder barn oavsett vilket slags förhållande de lever i” tror inte att personen hade något emot heterosexuella förhållande utan ville nog mest påpeka att det resonemanget inte håller.

One response to “Julfirande i söder

  1. God Jul och God fortsättning!

Kommentera

