För lite mat och sömn

Lyckades aldrig somna natten mot tisdagen och var sedan uppe hela dagen, åt knappt någonting och har haft flera dagar nu då det varit dåligt beställt med både mat och sömn, framåt elvatiden på kvällen bestämde jag för att göra en av mina sallader som jag skrivit om innan, de är både okomplicerade och goda, jag stod vid skärbrädan upptagen med att öppna bönburk, skära sallad och så vidare då kroppen bestämde sig för att nu fick det vara nog det snurrade till i huvudet och kändes som jag skulle förlora medvetandet, benen strejkade och ville vika sig under mig, jag blev rädd och lyckades få fram ett ”går inte” till Syster och lyckades vackla in i sovrummet och lägga mig på sängen, huvudet snurrade fortfarande och det hela var väldigt obehagligt. Jag låg ner en stund och bad Syster att ge mig en druvsockertablett för det kändes som en bra ide att både äta och sova, efter en stund kändes det bättre så jag gick upp och gjorde färdigt min sallad, åt upp den och återvände till sängen där jag somnade ganska omgående, sov sen hela natten och vaknade vid åttatiden på morgonen, steg upp, åt frukost och kunde sen inte sova mer. Nu är klockan 10:34 och jag är fortfarande trött och avslagen. Känns som jag får vara noggrannare med mat och sömn för det som hände igår var väldigt obehagligt.
Har en hel del som behöver göras idag, men skall vila lite till först. Katterna har som vanligt energi för ett helt kompani.

3 responses to “För lite mat och sömn

  1. Det är så vidrigt att inte kunna sova. Ett tips är att ta en joggingtur innan klockan fem, jag har haft samma sömnproblem som du och de återkommer periodsvis då jag ibland ej sover på över två dygn. Men men jogging så upplevde jag det mkt lättare att somna och så vaknar jag sällan under natten.

    Det svåra är att komma ut…

  2. Jag är så evigt tacksam att jag inte har problem att sova… jisses jag begriper inte hur du klarar det! Utan sömn eller mat är jag en snurrig, svag zombie….

    Kram!

  3. Sömn…ja det är ett kapitel för sig…

    Jag älskar sallader- precis, de är enkla att göra.

    Vill även säga att vi har bytt bloggadress till psykbryt.com , så uppdatera gärna i din lista.

Kommentera

