Trött och ledbruten

Jag har ont i nedre delen av ryggen antagligen sträckte jag mig när jag plockade fram saker som låg bakom frysboxen häromdan, det är opraktiskt och jobbigt och det är svårt att röra sig utan att det gör riktigt ont.

Har varit flitig och diskat, städat och gjort sojamjölk idag, det känns riktigt bra.

Fick stanna hemma i dag också, inte en chans att jag kan sätta upp böcker så länge ryggen gör så här ont.

Har beställt Systers julklappar hon får X antal hemliga saker på julafton, vilka jag tror kommer att glädja henne mycket.
Som planerna ser ut nu kommer vi att stanna till hos AddAnna på vägen ner till Skåne för en lussefika, det skall bli kul!
Håller på att brodera på ett julkort men just nu har jag tappat bort det, men det dyker nog snart upp 😀

Vi håller på att skaffa nya mobiltelefoner först hade vi tänkt skaffa varsin av dessa som Syster blev tipsade av en Telenor försäljare som ville sälja henne ett abonnemang, efter att ha kollat på nätet insåg vi att det var förmånligast för oss att stanna hos 3. Sen när vi redan beställt kom vi på att vi ville ha ett annat abonnemang så vi pratade med 3 och insåg att vi behövde skicka tillbaka mobilerna för att de skulle ändra så att det blev till det nya abonnemanget, jag tittade då närmare på hemsidan och fann en annan ännu bättre mobil! Vi kommer visserligen att behöva vänta längre på den för den är tillfälligt slut men är så pass mycket bättre att det är värt det eftersom vi skall ha dem i minst två år, här finns den, det är en s k smartphone, vilket innebär att jag kan använda den som hjälpmedel eftersom jag inte har råd med en vanlig handdator och att försöka få en som hjälpmedel verkar oöverskådligt och antaglien kan man inte få någon annat än ut ett snävt utbud där dessa antagligen inte ingår.

Vi har som mål att skaffa en fungerande sopborste med sopskyffel kanske inte låter som något ambitiöst mål, men så här ligger det till, vi har en sopkvast men skyfflarna verkar på något sätt försvinna i hanteringen vi har inte en aning om var det tar vägen! Jag vet att för många år sedan innan jag flyttade hade jag sönder Systers genom att snubbla över den och samtidigt lyckas trampa sönder den, men alla vi har skaffat senare, var har de tagit vägen? Vi har varit och köpt 3 stycken och samtliga har visat sig vara trasiga från början, omöjliga att sätta ihop eller fattas delar, så vi har fått lämna tillbaka dem!

När jag var liten, låg pappa relativt ofta ner och vilade ryggen med fötterna på en stol eller likande, detta hade jag snappat upp och när jag skulle leka mamma, pappa, barn med grannpojkarna i vår sommarstuga förklarade jag genast med hög röst ”Jag kan vara pappan, jag lägger mig här på sängen!” varav jag sedan genast lade mig ner på sängen och skulle ha en stol under fötterna.

2 responses to “Trött och ledbruten

  1. Kul att besöka AddAnna, hälsa från mig 🙂
    Jag har beställt alla julklappar på nätet… hatar affärer så jag är glad att möjligheten att näthandla finns 😛

  2. Ja det ska bli kul att få besök av dig och systra din! 😀 😀

    Du… jag har en utmärkelse åt dig på min blogg:http://addanna.wordpress.com/2008/12/12/bloggutmarkelse/

Kommentera

