Ny design på bloggen med egen bild!

Bytte tema på bloggen igen och lyckades med viss möda ladda upp en egen bild till bannern, kanske inte den mesta spännande bilden, men jag tycker den är dekorativ 😀
Har också lagt till en avatar, än så länge på Isis kommer kanske att byta till en bild av mig om jag någonsin får till en bild av mig som jag står ut med att se på.
Vi var på Verksam idag och jag skall få en tid hos en arbetspsykolog någon gång i början av nästa år.
Har även pratat med Försäkringskassan eftersom om man som jag har icke tidsbegränsad sjukersättning kan man få jobba lite och ändå behålla sin sjukpenning och jag kommer då att bli anställd och jobba ett par timmar då och då när jag är nere i Skåne som assistent åt min lillebror. De som sköter anställningen av hans assistenter tycker det är en bra ide så jag skall i stort sett bara skicka dem mina uppgifter. Meriter – har känt honom sen 1978 😉
referenser – Mamma, är väl enda gången det är tillrådligt att ange mamma som referens när man söker jobb 😉

Har inte lagat mat idag för av någon anledning har jag så ont i ländryggen att det känns som jag skall gå av på mitten 😦 tror det heter ländryggen? korsryggen? Nedre delen av ryggen i alla fall märks inte att mamma är sjukgymnast inte.

Jag har bytt uppkoppling förresten, innan surfade jag med Comhem men nu har jag övergått till Mobilt bredband med 3 efter mycket möda och stort besvär fick jag till slut tips på Ubuntu forum om att uppdatera mitt Ubuntu från 8.04 till 8.10 när jag hade gjort det och datorn hade startat om sig sa den glatt ”jag har hittat ett modem! Skall jag installera det?” jajamensan sa jag och klickade några gånger och sen var det klart!
Strålande tider och det går faktiskt snabbare för mig att surfa med den här uppkopplingen och jag kan ta med mig datorn som vanligt i jul med den skillnaden att jag kan surfa under julen utan att försöka åka snålskjuts på grannarnas trådlösa nätverk. Va? Nej åka snålskjuts är kanske inte rätt men vad skall man göra med sin Internet abstinens? Sen är det ju inte mitt fel att det lämnar sina nätverk öppna 😉

Förresten ingen som är i Göteborg? Jag har hört att ni har väldigt stiliga tredelade ledbussar där! Det finns visserligen en del bilder på Göteborgs spårvägars hemsida men de är inte riktigt vad jag söker, i alla fall om någon i Göteborg som bor där eller bara råkar vara där ändå skulle vilja ta lite bilder på dessa fantastiska bussar och mejla mig skulle det göra mig väldigt lycklig! Varför vill jag nu ha bilder på bussar? Jo de är till min kära Bror om möjligt vore det bra om man tydligt kan se alla hjulparen så att det är lätt att räkna hur många hjul bussen har (alltså typ från sidan inte att man kan se alla hjulen samtidigt eller så) bror har sett dessa bussar och som den ledbussfantast han är tycker han att det är något att det vackraste han någonsin skådats, möjligtvis ligger helikoptrar snäppet över eller en ledbuss med ÄNNU fler leder (om det finns) han har förresten bestämt att han vill ge mig en 5-delad ledbuss (leksak alltså) om vi någonsin kan uppbringa en sådan, det är en stor ära och jag känner mig väldigt rörd av gesten, innan pappa dog var det han som var den tänkta mottagaren.
Men vad skall bilderna användas till undrar ni kanske? Jo de skall läggas i mappar och brännas på en skiva som Bror får på julafton för att han skall ha något trevligt att pyssla med när julmaten görs i ordning och annat sånt pyssel och plock i stället för att komma och dra i Mammas armar ungefär var femte minut och undra om det inte är dags för julklappar snart! Han blir olycklig och rastlös, Mamma blir stressad och inte helt oväntat blir resultatet av att en 30 årig man kommer och drar en upprepade gånger i armarna för att han undrar över dessa julklappar att Mamma får ont i axlarna. Men hjulen då undrar ni kanske vidare varför är det viktigt att man ser hur många hjulpar det finns? Jo för att räkna hjulen och prata om många hjul bussen har är ett kärt samtalsämne som man kan glädjas åt länge.
Nu inser jag att om man inte känner Bror väl är det kanske svårt att förstå att det är det han gör eller i alla fall att uppfatta vad han säger, Brors talade språk är ganska litet antagligen överskuggas han av de flesta ettåringar på det området inte för att han är dum talet fungerar bara inte, varför vet jag faktiskt inte, önskar att han hade fått mer logopedhjälp under sin uppväxt för han vill kommunicera det är det ingen tvekan om så jag är glad att han äntligen fått vettig hjälp med en dator. Men det är som någon sa som jag översätter och återger fritt ur minnet här
”Att inte kunna prata är inte samma sak som att inte ha någonting att säga”
På Nyårsafton är det som jag sa här Syster, Bror, katterna och jag det kommer nog att bli riktigt trevligt vi kommer att befinna oss i en liten by med 75 hushåll så pangandet kommer inte att bli lika utdraget som hemma, vi kommer att äta något gott och samtalsämnet för dagen kommer att vara att vid midnatt får Bror ta ner sin gamla almanacka, slänga den och sätta upp en ny!
Finns en fin trappa i huset som man kan slänga ner den för 😀

Om det är någon som vill skicka mig en stilig bild på ovan nämnda ledbuss kan ni skicka dem till princessbrat[at]gmail.com eller om ni råkar ha tagit någon tjusig bild på långa godståg, någon häftig lastbil, modernt tåg eller varför inte en helikopter som ni vill glädja Bror med emottages de tacksamt, jag kommer naturligtvis att använda mig av Googles bildsök och själv samla bilder för en lugnare jul men har inte haft någon tur med Göteborgs fina ledbussar och jag tänkte att fråga kan man ju alltid, vem vet det är kanske någon som har en pangbild de vill dela med sig av. Kom ihåg räkna hjul kan skapa mycket glädje! Bror är dock en modern herre och föredrar moderna färdmedel 😀

Men nu är klockan 3:39 och jag bör krypa till kojs om jag någonsin skall få rätt på dygnsrytmen. Ja just det jag fick en utmaning av AddAnna den fixar jag i morgon!

5 responses to “Ny design på bloggen med egen bild!

  1. Hällåå! 😀
    Jag har mig veterligen inga bilder av fordon med massa hjul.. 😦 kan dock själv fascineras av superlånga godståg med femtioelva vagnar.
    Kanske finns det en massa bilder att finna runtikring på nätet?
    Kram, Anna.

  2. @Anna jodå det finns många fina bilder på nätet, bara att ladda ner, men i intresse av att få så många fräscha bilder som möjligt tänkte jag att man kan ju alltid fråga om det finns någon som har Är inte helt nöjd med bilderna på Göteborgs Spårvägars hemsida, det är snygga visst men tycker man kunde sett hjulen bättre 😀

  3. Hej! Jag läser en gammal klasskompis blogg. Jag har inte umgåts med henne över huvudtaget sedan högstadiet, men jag fick hennes blogg av en annan kompis. Den är helt fantastisk enligt mig. Hon är lastbilschauför och gillar färgen rosa. Så detta är vad hon skriver om. Fanatiskt! =) Iaf, hon har en massa bilder på lastbilar och så. Det kanske vore något för din bror, även om han kanske inte är så intresserad av just lastbilar. Här är adressen iaf. http://www.metrobloggen.se/

  4. Nä, det var inte alls adressen… Här kommer den för hoppningsvis! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.1270263
    Eller så är det http://www.metrobloggen.se/emmepemma
    Så störigt att adressen dit inte är den som visas i adressfältet.

  5. vegangeekgirl

    @Makulerat
    Tack för adressen! Det framgår nog inte av mitt inlägg men lastbilar är väldigt populära de också, har redan hittat en toppenbild där med lätträknade hjulpar! Den skall sparas för bildplock till Jul-cdn!
    När Lillebror körde lastbil var det en mycket lycklig herre som fick följa med på åktur 🙂

Kommentera

