Matlagning

Det går långsamt här hemma ingen av oss har mycket ork men däremot finns det mycket som behöver göras. Syster lagade en kikärtsgryta igår med curry som blev väldigt god, det visade sig att även Isis gillar curry, Syster hittade receptet i någon tidning egentligen var det en lammgryta men hon bytte raskt ut köttet mot kikärter 😀
Sen har jag lagat mat idag Linsbolognese med vissa småjusteringar, den är en av mina absoluta favoriträtter den kommer från början från Pia Halls kokbok Vego Paradiso.

Vi kommer att tillbringa jul & nyår hos min Mamma i Skåne, fast själva julafton firas hos min yngste bror och hans fästmö. Mamma är bortbjuden på Nyårsafton men vi kommer att fira hemma hos henne ändå för det betydligt skonsammare för katterna och mig att slippa fira den hemma där det smälls i flera veckor både innan och efter nyår.
Vi kommer att fira den tillsammans med min autistiska och utvecklingsstörda mellanbror, ingen av hans assistenter vill jobba på Nyårsafton och det blir inte särskilt roligt för någon av dem om han följer med Mamma, han föredrar att vara hemma hos sig eller hos Mamma, följer han med kommer han att börja tjata ”Hem!” ”Hem!” ”Hem!” i princip i samma ögonblick som den sista tuggan svalts, på det här viset slipper han ha hemlängtan och Mamma slipper känna sig stressad.

One response to “Matlagning

  1. Pingback: Ny design på bloggen med egen bild! « Livet som ett äventyr

Kommentera

