Om jag hade pengar

Skulle vi köpa ett hus, jag avskyr att bo i lägenhet 😦
Just nu spelar någon granne hög, hög musik, troligtvis de som bor ovanför oss de är inte kända för att bekymra sig om de stör grannarna, hög musik, väldigt mycket dunsade i golvet och ett tag hade de som vana att dammsuga klockan 3 på morgonen, när Syster försöker prata med dem förnekar de alltid att de är från dem de låter. Jag undrar hur ljudet av dammsugare som dras över golvet kan komma från någon annanstans än lägenheten ovanför? De är ju bara de som går på vårt tak så att säga.

Jag skulle vilja ha en handdator/telefon för vanlig kalender fungerar inte särskilt bra för mig, i alla fall inte särskilt länge, jag använder den flitigt i början men sen slutar det med att den ligger bortglömd och oälskad tillsammans med dammråttorna under min säng.

Syster har framfört att jag vill träffa en neuropsykiatriker till teamet hon är även inne på att försöka få en annan läkare till mig eftersom hon då fick veta att det finns en läkare på det psykteam jag tillhör som har specialkunskaper om ADHD och det är mest den biten jag behöver stöd med, inget ont om den läkare jag har nu men hon är inte så insatt i NPF.

Jag har nu fått åter rösten även om jag fortfarande hostar lite och är trött, det halsonda kommer och går.

Nu skall jag gå ut och pula lite i köket skall pröva med iPoden mot väsendet från grannarna och hoppas att det är tillräckligt, annars får det bli öronproppar och troligtvis även hörselkåpor men jag gillar inte att ha hörselkåpor om jag kan slippa mina stackars öron blir både varma och klämda i dem men ibland är det tvunget.

2 responses to “Om jag hade pengar

  1. samma här med den förbannade kalendern! åh 😦

  2. vegangeekgirl

    *nickar* den bara ligger där tillsammans med dammråttorna utan att på något sätt påminna en om att man har möten och annat man borde gjort just då!

Kommentera

