När natt blir dag

Ännu en alldeles för sen natt då jag somnade framåt morgonen vid sextiden, vaknade många timmar senare, det var mörkt ute och allt jag hörde var en flock flyttfåglar. Jag klev upp och gick upp för att titta på videoklockan förbryllad över mörkret utanför. Den visade 16:15 hoppsan! Det var den dagen det.
Har egentligen inte gjort någonting de timmar jag varit vaken, mest suttit vid datorn.
Chattade lite med AddAnna och det är ju alltid trevligt!
Vi var en sväng och handlade på ICA konstig dygnsrytm tillsammans med elak förkylning som triggar astman och det faktum att det är ganska kallt ute vilket inte mina luftrör gillar, gjorde att jag var alldeles slut när vi kom hem.
Då ligger ändå ICA ganska nära med andra ord är det inte lönt att gå till biblioteket för dit är det mycket längre att gå och med min nuvarande brist på ork skulle en promenad dit göra att jag var alldeles för trött för att sätta upp några böcker när jag väl kom dit.

Har ett nytt möte med herr Verksam på fredag, håll tummarna för att det leder till något vettigt, Syster har lovat att följa med mig.

Funderar på att försöka sova snart klockan är ”bara” 2:25 så det skulle nästan räknas som en tidig kväll numera.

2 responses to “När natt blir dag

  1. Om jag somnar på morgonen nu mera och bara kan sova nån timme, går jag upp ändå för att försöka vända rätt på dygnet. men det är knivigt, dessutom ser man helt borta ut hela dagen. och så fattar man ju ingenting.

  2. vegangeekgirl

    Det är ju det man skall göra försöka vara uppe men det är som du säger inte lätt man blir alldeles seg i huvudet hjärnan blir som sirap.

Kommentera

