Ur led är tiden

Vi jobbar på att få ordning på dygnsrytmen så vi gick båda och la oss klockan 3:20 i morse, tyvärr fungerade det inte helt för mig och jag somnade inte förrän ungefär 5:30 vi hade planerat att gå upp vid 12:00 det blev 20 minuter tidigare på grund av borrande granne. Ätit litet frukost och sen återvände Syster till sängen för hon har något grymt ont i sin axel och har svårt att bara hålla en pocketbok, själv har jag ont i båda axlarna men inte fullt lika illa.
I alla fall Syster tittade ut genom fönstret innan hon återvände till sängen och konstaterade att det utanför på gården står två polisbilar och en ambulans, så nu undrar vi vad som har hänt, vi hoppas att ingen blivit alltför illa skadad, har öppnat SN (Södermanlands Nyheter) i en flik som jag skall refresha med jämna mellanrum för att se om något dyker upp.
För bara någon månad sen var det en yngling som på något vis föll ut från balkongen på sjätte våningen i något av de närmaste husen med 30-40 barn och ungdomar som vittnen, vi var inte hemma när det hände utan satt på tåget då, men blev förbryllade över de tända ljusen på gångvägen när vi kom hem, men hittade förklaringen i SN, ynglingen överlevde själva fallet men avled senare på sjukhus av sina skador.
Hoppas att det inte är lika allvarligt denna gång, två polisbilar är dock inte särskilt uppmuntrande för det hoppet.

Vi skall iväg och bowla idag, hoppas axlarna inte blir alltför ledsna av det, men först skall vi hem till Systers pappa och styvmor och äta middag, det blir specialgryta för veganen som jag har ätit innan och vet är ytterst delikat!
När jag precis blivit vegetarian (jo jag började mjukt ;)) för fyra år sen hade det gjorts fiskgryta till mig, tanken var god och jag blev väldigt glad över det, men som tur var hade jag stannat hemma den dagen på grund av ett missförstånd så jag slapp förklara att ”tack men nej tack, fisk är inte en grönsak” sen kunde Syster senare lite smidigt lägga fram att jag nu ”inte heller åt fisk” det är en del som kallar sig vegetarianer och äter fisk, de blir ofta upprörda när man påpekar att de inte borde kalla sig det när det äter fisk och visst man kan tycka att det inte angår någon annan, men det vattnar ur begreppet och förvirrar omnisarna (Omnivore=allätare) och det blir lite enahanda i längden att förklara att nej jag äter inte fisk, det ingår inte i en vegetarisk kost. Fast jag måste säga att en av de mer udda frågorna jag fått angående mitt kostval var från en sjuksköterska jag gick hos för samtal en period.
SSK: Kan du äta potatis?
VGG: Ummm ja, hurså?
SSK: Jo, jag tänkte bara… potatismos är ju så gott!
VGG:….
Jag blev aldrig riktigt klok på hur hon resonerade där, potatismos är visserligen väldigt gott, man kan även göra veganskt potatismos även om när denna konversation utspelade sig var jag fortfarande lacto-ovo vegetarian.

*refreshar SN* fortfarande inget om vad som har hänt här utanför *går och tittar ut genom fönstret* där står fortfarande en polisbil ambulansen och den andra polisbilen har dock åkt.

Hittade en intressant hemsida på engelska igår om NPF det är en organisation som kallas danda som jag tycker verkar vara intressant.

Skulle kanske ägna en stund åt att snitsa till bloggen jag är inte fullt nöjd med hur den ser ut just nu.

2 responses to “Ur led är tiden

  1. Tack för kommentaren, ja det lutar åt tradera 🙂

    Ha en bra dag!

    PS! Fick du reda på vad ambulanserna gällde?

  2. vegangeekgirl

    Hoppas du år någon bra köpare på tradera.

    Nej det stod ingenting i SN! Vilket är märkligt.

Kommentera

