De långa knivarnas natt

Eller några knivar hade vi inte men det var en väldigt lång natt, Syster skrev tenta och jag tassade runt och småkved eftersom jag hade så ont i magen, jag försökte sova med jämna mellanrum men smärtan i nedre delen av nedre delen av magen gjorde det omöjligt att ligga några längre stunder. Nu var det länge sen jag läste anatomi men smärtan var lokaliserad där jag antar att mina äggstockar finns, mens må inte vara sjukdom men det kan vara ack så plågsamt ändå. Många toabesök blev det också, sen mellan varven försökte jag prata med Syster genom att kraxa med den lilla röst jag har kvar, jag undrar hur länge till den räcker, jag får väl erkänna att jag blir lite fascinerade och sugen på att prova hur länge jag kan prata innan rösten helt försvinner… Ja, jag vet det är inte en helt smart plan, men ändå!

Somnade vid 9 snåret och klev upp ungefär 14:30, ja jamensan bra dygnsrytm jag har, Syster somnade vid 11 snåret och sa när jag var inne hos henne tidigare att hon skall gå upp vid 20:00 så vi hinner umgås lite innan jag förhoppningsvis skall sova hoppas kan man ju alltid.

Sen blir det antagligen att träffa doktorn imorgon för min onda hals, något jag inte ser fram emot, jag avskyr att träffa läkare och kan inte riktigt se vad de kan göra åt det faktum att jag är fasligt hes! Jag menar jag hostar knappt längre, jag bara låter illa när jag försöker prata.

Jag har inte gjort ett dyft idag, har inte ens orkat äta något utan bara suttit här vid datorn i min pyjamas och slappat, jag skulle kanske försöka hitta något att äta, även om jag behöver och vill gå ner i vikt är inte det här den bästa metoden.

Kommentera

