Utmaning

Eftersom det börjar bli tråkigt att bara skriva om att vara tungandad och inte kunna prata tänkte jag att jag nu skulle ta itu med utmaningen jag fick av AddAnna för ett tag sen, att berätta 7 saker om mig själv 🙂

1. Jag avskyr att vara sandig om fötterna och tycker det är jättejobbigt att gå genom sand när jag varit och badat. Jag har alltid avskytt den känslan, jag kan hantera det numera även om jag fortfarande tycker det är väldigt obehagligt, som barn stod jag länge i strandkanten och ropade på mina föräldrar för att bli buren till filten, sen när jag blev för tung för att bära servade de mig med skor i några år innan jag tog hand om det själv.

2. Jag är paniskt rädd för bin och getingar bin och getingar i min närvaro leder ofta till att jag blir helt panikslagen och springer iväg skrikande.

3. Jag använder aldrig smink, det intresserar mig inte, för mig känns det som slöseri med både tid och pengar.

4. Jag använder mest herrkläder, jag gillar fickor på mina kläder och jag använder inte kläder som är de minsta urringade.

5. Jag förstår mig inte på recept, jag kan inte titta på ett recept och gissa mig till om jag kommer att gilla den färdiga maträtten.

6. Jag har väldigt känslig hörsel och klarar dåligt av höga ljud. Hundskall till exempel gör direkt ont i mina öron, det känns som någonting inuti fysiskt dras i sönder.

7. Jag gillar att sy korsstygn, det är lugnande. Jag vill lära mig att brodera med andra slags stygn, lyckligtvis kan Syster hjälpa mig med det.

Jag tänker inte utmana 7 nya personer för det verkar som de flesta jag känner till redan har gjort det, så istället säger jag bara har du inte gjort detta innan och känner för att berätta 7 saker om dig själv gör en sån här post eller om du har gjort den men har mer saker att berätta gör den en gång till vettja! 🙂

Kommentera

