Tungandat och långa dagar

Jag har fortfarande nästan ingen röst och andningen känns tung, jag borde leta reda på en ventoline men orkar inte just nu. Jag är hemma om dagarna och orkar inte göra så mycket, jag diskar och plockar lite emellanåt men någon riktig ordning blir det inte. Syster kämpar med sina tentor och sin depression önskar jag kunde göra mer för henne jag känner mig så otillräcklig.
Köpte nya skor idag, jättesnygga kängor från Karlssons det första paret var lite trasiga så de hämtade ett annat par och lade undan för att kolla med leverantören att de var veganska, det var de så långt allt väl. Vi åkte och hämtade dem idag och jag plockade glatt upp dem när vi kom hem för att fota dem och visa världen mina tjusiga inköp :D. Då upptäcker jag att jag har fått två vänsterskor 😦 Syster ringer och de skall lägga undan en högersko i min storlek, men någon ersättning för extraresan kunde det verkligen inte bli tal om D:
Läste på LiveJournal om republikaner i USA som är så upprörda över valresultat att de tänker flytta till Storbritannien en del var även inne på att flytta till Skandinavien, nu undrar jag om det var så genomtänkt om man är så upprörd över att det kommer att bli en demokratisk president kommer man då att bli särskilt lycklig i Skandinavien? Eller i Storbritannien för den delen?
Dygnsrytmen är inte av denna världen och orken är minimal, mina axlar skriker av smärta och jag känner mig ganska nedslagen av mötet i mån dags dels av resultatet eller brist därpå samt att jag inte kunde få fram allt jag ville eller kunde få någon ordning på vad Herr Verksam pratade om på grund av mina bristande röstresurser.

Kommentera

