Valvakenatt

Nu sitter vi här och tittar på SVT1 valvaka och hoppas, hoppas, hoppas att Barack Obama skall vinna detta val, vi vågar dock inte räkna med vinst för demokraterna. Det vore illa nog med John McCain som president men med en skröpplig McCain med den bindgalna Sarah Palin redo att ta över ifall han insjuknar/faller ifrån borde nog gå att göra skräckfilmer om. Jag har unnat mig en Mountain Dew Code Red till valvakan, synd att den är relativt dyr. Sen har jag en chokladsojamjölk som står och väntar i kylen, mmmm mumsigt!
Syster får sänka ljudet på tvn varje gång jag vill säga något för att hon skall kunna tyda mina väsningar, nejdå vi har inte ljudet på jättehögt 😉
Sen röstas det ju i Kalifornien idag om preposition 8 *håller tummarna för ett nej där* jag hittar ingen riktigt bra länk i ämnet men i korthet så betyder ett ”ja” till preposition 8 att beslutet att tillåta äktenskap mellan samkönade partner rivs upp!
Trevligt med högt valdeltagande i USA, det är alltid trevligt när folk röstar, även om deras system med ”elektorsröster” inte verkar helt smidigt, jag får väl erkänna att jag inte helt förstått mig på det.

Kommentera

