Trött och sliten

Tack för de stödjande kommentarerna till den förra posten, de betydde mycket!
Mötet gick oväntat bra, jag grät inte och det var en positiv stämning, men någon anställning blir det inte, det finns ingen möjlighet och biblioteket är en populär arbetsplats. Men jag kommer åtminstone ha en bra referens när jag försöker hitta något annat. Herr Verksam pratade något om att ordna en praktikplats när vet jag inte riktigt. Jag hade svårt att göra mig hörd eftersom jag nästan inte har någon röst, Syster försöker får mig att vila halsen genom att vara tyst.. men det är så tråkigt. 😦
Efter mötet gick jag till Högskolecenter och gick in på Systers videoföreläsning (det var bara hon i rummet) och satte mig i bänken längst ut så jag slapp vara med på bild. Föreläsningen var tråkig, inte för att ämnet är ointressant, tvärtom det är ganska fascinerande kursen heter ”Fundamentalism, terrorism och martyrskap” det är läraren som lämnar en del övrigt att önska, han är helt enkelt ingen höjdarlärare och då har han ändå undervisat i 25 år.. stackars alla dessa elever.
Nu skall jag strax gå och lägga mig eftersom jag är så trött att jag håller på att somna sittande, jag blir hemma i morgon och vilar och städar lite. Hade kanske kunnat sätta upp lite böcker men jag orkar inte ta mig fram och tillbaka till biblioteket just nu.

2 responses to “Trött och sliten

  1. Förlååååt – jag missade ditt förra inlägg om att du var en nervös liten sjukling för jobbintervjun!
    Men jag vill så här i efterhand ändå säga att det var ju jättebra att mötet gick bra trots att det inte ledde till anställning. Men ge inte upp – aldrig någonsin! Som du säger har du ju en god referens och kanske kan en framtida praktikplats leda till anställning. Hang in there! 😀
    Men ta det nu först lite lugnt så du återhämtar dig… inte bra att vara ute och jobba när man är sjuk så det är bra att du stannar inne!
    Kram!

  2. vegangeekgirl

    Tack, kan behövas lite uppmuntran. Just nu har jag inte ork till så mycket och det är svårt att göra sig hörd med så lite röst.

Kommentera

