Trött, sjuk och nervös

Min hals ömmar och skall man höra vad jag säger får man stå ganska nära eftersom jag inte har så mycket röst just nu. Jag är nyduschad och Syster har snyggat till håret i pannan lite som blev lite väl långt och mycket i kontrast tll resten av frisyren. Imorgon vid 11 skall Syster skjutsa mig till biblioteket innan hon går på sin videoföreläsning. Mötet med Arbetsledaren och Herr Verksam är klockan 14:00 och jag är så nervös att jag inte vet var jag skall ta vägen. Jag har inga som helst förhoppningar om att det skall leda till en anställning med tanke på hur komplett omöjligt det har varit innan och jag tror inte att det skett några mirakulösa förändringar i det tysta, Syster och en del andra i min närhet tror att det finns en möjlighet. Jag vågar inte ens hoppas, jag vågar inte bygga upp några förhoppningar eftersom jag så gärna vill bli anställd på biblioteket, jag är rädd att om jag börjar hoppas och utfallet stämmer med mina farhågor så kommer jag att gå sönder inuti och det har jag varken tid eller lust med. Sitter just nu och leker med Facebook och Neopets för att skingra tankarna.

3 responses to “Trött, sjuk och nervös

  1. Alla mina lycka till och heja på och om det finns någon rättvisa får du respekt – följer dig dit och tillbaka. Jag skickar dem NU på en varm vind med all kraft jag har! KRAM

  2. god luck as hell säger jag bara!!!! jag håller tummarna.

  3. vegangeekgirl

    Till båda: Tack för de värmande orden, de betyder mycket för mig.

Kommentera

