Jobbiga dagar

Förkylningen lever och frodas vilket innebär både hosta och besvär med astman.
Syster yster är inte särskilt yster just nu utan är inne i en djup svacka i sin depression plus att hon är förkyld hon med. Hon har ingen riktig ork och har svårt att få någonting gjort eftersom hon pluggar genusvetenskap just nu innebär det att hon har svårt att få ihop sina tentor som hon vill, vilket stressar henne enormt. Jag försöker stötta och hjälpa henne så mycket jag kan och försöker få lite ordning här hemma på egen hand, för röran stressar dessutom försvinner saker så lätt när man har det rörigt hemma vilket på intet sätt gör saker och ting lättare.
Vi har båda sjukersättning vilket gör att ekonomin är väldigt knaper, vilket inte heller gör livet lättare
Det är en annan anledning till att vill ha ett jobb, även om jag inser att jag knappast kommer att få något direkt välbetalt jobb så lär lönen ändå vara högre än de pengar jag får nu.

Jag har varit flitig idag både diskat och gjort rengjort fläkten! Denna gång med bilder för allmän beundran!
Före

Efter

Sen måste jag bara få klaga på hur det som sitter ovanför våran spis är konstruerat där är något slags ”stänkskydd”
Jag tänker posta ännu fler bilder för det är för svårt att förklara

Köksinredning ahoy!

Nästa bild

Som ni ser kan man fälla ”skyddet” upp och ner, det spelar ingen roll det skyddar inte speciellt mot stänk ändå, däremot är det i vägen när man försöker göra rent, ta loss filtret för rengöring eller byta den där lilla glödlampan, enda sättet jag lyckats byta glödlampa på är att böja mig baklänges över spisen på något svårförklarat klart obekvämt sätt, nu är jag rörligare än många andra man behöver inte vara särskilt stel eller så för att inte kunna utföra det konststycket, ”skyddet” är dessutom fult och svårt att göra rent och eftersom vi bor i hyreslägenhet kan vi inte gärna montera ner eländet.
Förresten förklaringen till varför jag inte hittade mina propavan har inkommit, Syster var på apoteket idag och tydligen hade jag inte hämtat ut några sen augusti.
Min läkare ringde i fredags och risperdalen är äntligen utsatt! Det var motigt att få henne att gå med på att jag skulle prova utan, nästa projekt är att prova att dra ner på zoloften. Concertan vill jag dock inte mixtra med just nu men jag är nog på maxdos nu om jag har förstått rätt jag tar 54mg om dagen.
Nu skall jag be Syster smörja in mina värkande axlar med Siduro (snacka om dålig fantasi när de började tillverka den efter att Orudis patent gått ut)
Sen skall försöka sova i mild förhoppning att få lite ordning på min dygnsrytm.

2 responses to “Jobbiga dagar

  1. Yeeeez vad du varit duktig då! Jag glömmer alltid att rengöra den där fläktgrejen som du har på de övre bilderna!
    Och sånt där stänkskydd begriper jag mig inte på heller… de skyddar ju inte mot stänk, för hur ofta stänker det liksom rakt upp en halvmeter och landar i ögonen? Istället skvätter det ju ner kakel och mage… och spis….

    Och det där med dygnsrytm… jag hade fått lite koll på min under concerta-intaget, men efter att jag slutade med concerta så sket det sig igen direkt.. :/

  2. vegangeekgirl

    Jag brukar också glömma den men av någon anledning stack jag in huvudet där för att göra vad vet jag inte och konstaterade att det såg för bedrövligt ut och att något borde göras innan något uppstod ur klägget och attackerade oss när vi sov alternativt åt upp våra söta katter! Stänkskyddet är som du konstaterar värdelöst, undrar hur de tänkte när de konstruerade det?

Kommentera

