Ping, ping och host, host

Nu har AddAnna lärt mig att pinga! Så jag invigde denna kunskap med pinga mitt förra inlägg och spara den ”genvägsadressen” man fick. Sen var jag smart nog att komma ihåg att stänga ner den fliken innan jag stängde ner Firefox eftersom jag sparar mina flikar mellan gångerna hade jag annars gjort bort mig och pingat utan att ha uppdaterat…har förstått att det inte är populärt 😉

Sov länge och har sedan suttit här och hostat och hostat hela förmiddagen, det var inte förrän Syster kom upp och påpekade det som jag insåg att det nog var läge att ta lite cocillana, mmm cocillana det är fina grejer det 🙂 Det enda som verkligen hjälper mot elakartad hosta man skall inte göra som Systers mormor gjorde dock hon var hostig och antingen var hennes läkare usel (jag lutar mot det) med dosering eller så hade hon missförstått, hon tog typ en klunk varje gång hon hostade och med tanke på vad cocillana innehåller kan ni nog förstå att hon blev ganska rund under fötterna efter ett tag. Hon ”adopterade” mig som sitt barnbarn strax innan hon dog, hon gillade mig och framförallt att jag var så bra för Syster hennes älskade barnbarn som hon oroade sig för.

Syster är nere på stan och fixar propavan eftersom vi fortfarande inte hittar den ask vi är övertygade ligger någonstans och det inte känns bra att förlita sig på stilnoct i längden. Vi måste dessutom röja till det här hemma i synnerhet i mitt sovrum så att vi kan ta hit hyresvärden och få dem att göra någonting åt isoleringen vid vädringsfönsterrena i synnerhet i mitt rum är tätningen dålig och det är i princip fritt blås vilket gör att jag sover med både flanellpjamas (brukar jag visserligen göra) dubbla vintertäcken och fleecefilt under täckena. Tänk om det blir vinter i år? Hur skall det gå om temperaturen letar sig en bra bit under nollan? *ryser bara vid tanken* hittade förresten en rolig video på YouTube, sången låter lite ansträngd emellanåt men texten är bra och jag tror att den största svårigheten för kvinnan som sjunger är att få den fyndiga texten att ”passa” med melodin. Ännu ett roligt förslag från stavningskontrollen istället för ”flanellpjamas” tyckte den att jag skulle skriva ”mellaneuropeisk” vilket jag inte kan se hur det är ens i närheten!

2 responses to “Ping, ping och host, host

  1. Älskar den texten, smart skrivet av henne. Rekomenderas varmt.

  2. vad är ping??? :O

Kommentera

